Hendrick’s lanserar gin med smak av midsommar

Hendrick’s lanserar gin med smak av midsommar

Lagom till midsommar släpper Hendrik’s Gin en exklusiv limiterad utgåva på systembolaget - Hendrick’s Midsummer Solstice. Inspirationen är, som namnet antyder, hämtad från sommarsolståndet och midsommaraftonens prunkande sommarängar.

Midsummer Solstice är den första utgåvan i den nya serien ”Cabinet of Curiosities” där Hendrick’s Gin årligen kommer att presentera limiterade upplagor av nya unika ginsorter. I Midsummer Solstice återfinns de klassiska inslagen av gurka, enbär och rosenblad som nu ackompanjeras av apelsin, sommarblommor och subtila kryddor. Doften av blommornas aromer skapar en underbar twist på den traditionella gintappningen och passar utmärkt till midsommarfirandet och sommarens trädgårdsfester.

- Vi är oerhört stolta över att lansera Midsummer Solstice lagom till sommaren. Nu vill vi fira en av våra största högtider med en gin inspirerad av sommarens tidstypiska aromer. Med Midsummer Solstice har vi extra fokus på hantverket bakom ginen och vi hoppas kunna erbjuda den ultimata upplevelsen för alla ginälskare där ute, säger Daniel Andersson, Senior Brand Manager på Nigab.

Midsummer Solstice släpps på Systembolaget den 9 juni. Utgåvan släpps i en limiterad upplaga på 3 600 exemplar i utvalda butiker.

Hendrick’s Midsummer Solstice 700 ml
Pris: 469 SEK. Alkohol: 43,4%. Artikelnummer: 40598
Doft: Av blommig karaktär med rik doft av mjuka enbär, citrus, apelsinblommor och exotiska frukter.
Smak: Subtilt kryddig och len smak som ackompanjeras av blommor med friska inslag av gurka och rosenblad.

Recept på Midsummer Solstice Spritz:

• 5 cl Hendrick's Midsummer Solstice
  • 5 cl Mousserande vin
  • 15 cl Tonicvatten
  • Gurkskiva
  • Apelsinskiva
  • Is

Recept på Midsummer GT:

• 6 cl Hendrick’s Midsummer Solstice
  • 12 cl Tonicvatten
  • Gurkskiva
  • Apelsinskiva
  • Is

Här kan bilder laddas ner

För mer information, vänligen kontakta:

Fannie Friberg

Spotlight PR

Mail: fannie.friberg@spotlightpr.se

Tel: +46 (0)73 531 49 78

Om Hendrick’s Gin Hendrick’s är en premiumgin som är utmärkt att använda som drinkingrediens tillsammans med en bra tonic. Men den kan också serveras solitärt, gärna med en gurkskiva och rosenblad. Tack vare den unika tillverkningen och smaksättningen är det en gin som inte liknar någon annan gin. Enbär och citrus ger den typiska ginsmaken, men under de översta lagren döljer sig mängder med andra smaker. Gurka är påtagligt, liksom kamomill och doftrika blommor.