d’Arenbergs viner är kända för sina humoristiska namn som ofta anknyter till något kännetecknade i vingården.

Två "museum viner" anno 2014 framplockade från d'Arenbergs vinkällare! Exklusiv lansering av ikoniska viner signerade Chester Osborne!

d’Arenberg The Dead Arm Shiraz 2014. 300 flaskor!
Produktinfo

Artikelnummer: 93144
Pris: 499 kronor
Alkoholhalt: 14,5%
TSE-lansering på Systembolaget: 19 april
Antal: 300 flaskor

d'Arenberg The Coppermine Road 2014. 300 flaskor!
Produktinfo

Artikelnummer: 92131
Pris: 499 kronor
Alkoholhalt: 14%
TSE-lansering på Systembolaget: 19 april
Antal: 300 flaskor

d’Arenberg är en av Australiens ”First Families of Wines”. Företaget drivs i fjärde generationen. Grundaren Joseph Osborn var en på sin tid färgstark personlighet inom det unga australiensiska samhället. Han var en framgångsrik idrottsman som var med och grundade Australiens första fotbollslag och blev en skicklig hästkapplöpare. 1912 planterade han sina första viner. Han var förvisso absolutist och drack aldrig vin för egen del. I dag ansvarar Joseph Osborns barnbarnsbarn Chester Osborne för verksamheten. Odlingarna drivs traditionellt med stort fokus på hållbarhet. d’Arenberg är en av Australiens mest berömda vinfamiljer och exporterar sina många viner över hela världen.

• Odlingarna ligger mycket vackert och man har en omfattande besöksverksamhet med guidade turer, uppstigning över vingårdarna med egen helikopter, galleri och en prisbelönt restaurang
  • d’Arenbergs viner har nästan alltid ett rött band över etiketten
  • d’Arenberg producerar ett stort antal viner från klassiska röda och vita till rosé och mousserande
  • d’Arenberg har en avslappnad humoristisk attityd vilket märks i familjens prestigelöshet och vinernas ofta humoristiska marknadsföring