NilsonGroup har lanserat putfeetfirst.com

NilsonGroup har lanserat en ny webbshop i Sverige, www.putfeetfirst.com.      Put Feet First är en webbshop där kunderna kan handla skor från DinSko, Ecco, Nilson Shoes och Skopunkten - i en och samma kassa. Tusentals skor finns samlade under ett enda tak. Put Feet First erbjuder ett brett utbud av välkända varumärken, med allt från praktiska vardagsskor till fina festskor, och ett sortiment som passar hela familjen.

- Det är väldigt spännande för oss på NilsonGroup att lansera vår nya e-handelsplattform. Där tar vi ett nytt grepp och erbjuder kunden hela sortimentet från våra olika koncept under samlingsnamnet
Put Feet First. Med detta vill vi erbjuda våra kunder inspiration, hög tillgänglighet, en effektiv shoppinglösning och ett stort urval, säger Ingela Larsson, CEO NilsonGroup.

Målet med den nya e-handelsplattformen har varit att genom ny funktionalitet göra det enkelt för kunderna att hitta sin produkt. Genom en gemensam varukorg ges kunden dessutom möjlighet att handla från samtliga NilsonGroups affärsområden med gemensam betalning och leverans.

- Med den nya e-handelsplattformen vill vi, genom att visa upp hela vårt sortiment och med förbättrad filtrering, underlätta för kunden att hitta rätt produkt. Det är även ett första steg i vår multikanalstrategi, där vi vill integrera vår e-handel med våra fysiska butiker på ett bättre sätt, säger Anders Henricson, E-handel- och kundklubbschef NilsonGroup.

Den nya webbshoppen med skor från alla koncepten lanseras initialt i Sverige. I Norge finns e-handel för DinSko och Skopunkten. Planen är att samtliga koncept ska erbjuda e-handel i både Norge och Finland men i dagsläget finns inget datum för lansering.

Anders Henricson, E-handel- och kundklubbschef NilsonGroup
Mail: anders.henricson@nilsongroup.com

Ingela Larsson, CEO NilsonGroup
Mail: ingela.larsson@nilsongroup.com

• tusentals skor en kassa
  • e-handelsplattform
  • varumärken
  • webbshop
  • putfeetfirst.com
  • put feet first
  • ecco

NILSONGROUP är Skandinaviens ledande skokoncern med butikskoncepten DinSko, Nilson Shoes, Skopunkten, Jerns och Radical Sports samt franchisebaserade Ecco shops. Med över 300 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark omsatte NILSONGROUP 3 miljarder under 2011. Genom en oslagbar kombination av varumärken under ständig utveckling, fortsätter företaget att expandera.