Skopunkten öppnar butik i Gävle

I slutet av mars öppnar Skopunkten en 400 kvm stor fullsortimentsbutik i citygallerian Flanör i Gävle. Gävleborna kan då glädjas åt att kunna ta del av Skopunktens välkända erbjudanden med både barn-, dam- och herrskor.

– Skopunkten blir ett bra komplement till de övriga butikerna i gallerian, säger en stolt Fredrik Thorgren, marknadsområdeschef på Diös. De är välkända och kommer att locka många kunder, vilket ger bra kundströmningar i vår galleria, fortsätter Fredrik.

På Skopunkten är priserna låga och kunderna köper ofta mer än ett par. Det är enkelt att handla på Skopunkten. Helpar i butik, gott om plats, tydlig kommunikation, snabbt att betala. Modernt, men framför allt funktionellt, för både kunder och personal.

– Skopunkten finns med butiker över hela Sverige och även i våra nordiska grannländer, berättar Clas Lövland etableringschef på Nilson Group. Vi har gått upp mycket i modegrad de senaste åren och vill nu därför etablera oss i citylägen där vi hittar våra modemedvetna kunder, fortsätter Clas.

Citygallerian Flanör lockar många yngre kvinnor som nu får ett välkommet tillskott i butiksmixen.

– Att vi är extremt starka när det gäller barnskor känner nog många till, tror Clas men även många yngre tjejer handlar i våra butiker. Där har vi mycket gemensamt med övriga butiker i Flanör så vi kommer säkert att dra kunder till varandra, menar Clas.

Öppningsdagen kommer att firas med flera attraktiva premiärerbjudanden. Dessutom har Skopunkten alltid ett erbjudande som gäller alla skor hela året:

”Välj 2 få billigaste paret för halva priset”
Eller
”Välj 3 och få billigaste paret på köpet”

Butiken öppnar torsdagen 22 mars.

Fredrik Thorgren, Marknadsområdeschef Diös
Telefon: + 46 26 14 72 71

Clas Lövland, Etableringschef NIlsonGroup

• skor
  • gävle
  • skopunkten
  • flanör

NilsonGroup med affärsområdena DinSko, Nilson Shoes, Skopunkten, Jerns och Radical Sports är skobranschens ledande detaljistföretag i Sverige. Skobutikerna finns förutom i Sverige även i Norge, Danmark och Finland. Koncernens huvudkontor, med gemensam administration för de olika koncepten, ligger i Varberg. Kontor för inköpsverksamhet och produktutveckling i Fjärran Östern finns i Kina och Vietnam.