När vi får vara med och göra skillnad

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Ett uttryck som faktiskt är någonting mer än just ett uttryck, för det är verkligen sant. Och ibland får vi möjligheten att göra någonting som våra hjärtan klappar lite extra för. Så var det för oss när vi tillsammans med vår kund Hager startade det långsiktiga initiativet ”Familj till Familj” – till förmån för familjerna på Ronald McDonald hus i Göteborg. Ett initiativ där vi faktiskt får vara med och göra skillnad på riktigt.

Varje år händer det som inte får hända. Barn blir allvarligt sjuka och livet för alla inblandade ställs på sin ända. Plötsligt blir allting annat oviktigt och det enda man fokuserar på är att ens barn ska bli friskt. Ändå fortsätter vardagen göra sig påmind med alla de där sakerna som var så självklara tidigare och nu bara är ett nödvändigt ont att få gjort. Och utifrån den insikten föddes ”Familj till Familj”.

Initiativet innebär att det familjeägda företaget Hager, på olika sätt, hjälper de familjer som behöver bo på Ronald McDonald hus i Göteborg i samband med att deras barn är sjuka.

”Vi vill stötta familjerna på Ronald McDonald hus i Göteborg genom att erbjuda tjänster som underlättar i vardagen så de kan släppa vardagens bekymmer. Det kan handla om hjälp på plats under vistelsen i Göteborg, eller något kopplat till deras boende på hemorten”,säger Johan Ran, marknads- och kommunikationschef på Hager.

Hager förstår verkligen värdet av en sammanhållen familj och engagemang, energi och familj är därför centrala begrepp och värdeord som genomsyrar hela CSR-arbetet. Initiativet innebär även att Hager låter anställda engagera sig på arbetstid på plats på Ronald McDonald Hus för att hjälpa till där det finns behov. Syftet är att avlasta personal och hjälpa de boende familjerna med enklare sysslor.

Hager möjliggör även för andra att engagera sig och göra skillnad. Därför vill vi verkligen uppmuntra er till att läsa mer om Familj till familj här och se hur ni också kan vara med och göra skillnad. För kom ihåg - ingen kan göra allt, men alla kan göra något.

Tills vi hörs igen.

//Vännerna på Nine Yards