Mustafa Hulusi, Nature Mysticism 10 (M), 2018, oil on canvas, 152.40 x 203.30 cm

Blique by Nobis och Carl Kostyál hänger konst

På designhotellet Blique by Nobis visar galleristen Carl Kostyál konst från nio internationella konstnärer. På väggarna i loungen syns samtida verk av bland annat Austyn Weiner, Jon Rafman, Travis Fish och Gina Beavers.

Blique by Nobis öppnade våren 2019 i Stockholms galleridistrikt. Byggnaden på Gävlegatan är en samlingsplats där konst, design och andra kreativa uttryck tar plats vid sidan om hotell- och restaurangverksamheten.

- Vår förhoppning är att besökare till områdets alla fantastiska gallerier även vill njuta av konsten på Blique by Nobis. Vi är gärna en förlängning av Vasastadens Galleridistrikt, säger Lycke Ramel, Community Manager på Blique by Nobis.

Konsten, som hänger fram till slutet av november 2019, är ett samarbete mellan Blique by Nobis, Carl Kostyál och initiativtagarna Isabella och Theodor Dalenson. Samtliga konstnärer vars verk visas är Gina Beavers, Ben Spiers, Travis Fish, Jon Rafman, Basil Kincaid, Austyn Weiner, Austin Lee, Joel Mesler och Mustafa Hulusi.

Regioner

Nobis Hospitality Group är en av Nordens ledande koncerner inom hospitalitynäringen och innefattar kända varumärken som Operakällaren och Café Opera samt designhotellen Nobis Hotel Stockholm, Nobis Hotel Copenhagen, Hotel Skeppsholmen, Miss Clara, Hotel J, Stallmästaregården och nyöppnade Blique by Nobis.

Matilda Sjöberg

Presskontakt Head of PR & Marketing Nobis Hospitality Group 0706278506