Gábor Palotai ställer ut på Hotel Skeppsholmen

Gábor Palotai ställer ut på Hotel Skeppsholmen

Formgivaren och konstnären Gábor Palotai har sedan 80-talet arbetat med ett stort antal konstnärliga projekt och en mängd designprojekt inom visuell kommunikation. Hans mångfaldigt prisbelönta grafiska design och konst har skapat stor uppmärksamhet internationellt. På Hotel Skeppsholmen visas en separatutställning med tjugo konstverk.

Utställningens titel Unreadable Patterns handlar om det oläsbara och otydbara mönstret. Om oförutsägbara beteenden. Tjugo konstverk som på flera sätt är intrikata bildverk som speglar chimärer. Bilderna är ett resultat av Gábor Palotais experimenterande med typografi. Han skapar bilder av bokstäver, förvanskar och löser upp tills grafiska intryck får konstnärliga uttryck. Typografin blir ”oläsbara” bilder men som betraktaren kan associera i oändlighet då bilderna tycks befinna sig i ständigt förändring.

Unreadable patterns av Gábor Palotai kommer att visas på Hotel Skeppsholmen från den 7 november 2013 till den 28 februari 2014.

Foto: Unreadable Patterns

Om Hotel Skeppsholmen

Hotel Skeppsholmen som är beläget mitt i det brusande Stockholm på Skeppsholmen har lockat gäster från när och fjärran med sin inspirerande blandning av historiska byggnader från 1699 i kombination med modern design av prisbelönta Claesson Koivisto Rune. Sedan öppningen har det genomgående svenska konceptet i mat, design, musik och mode utvecklats ständigt. Bland annat genom lyckade samarbeten med stilbildande Acne som klär personalen och Byredo Parfums som skapat en signaturdoft för hotellet. Hotel Skeppsholmen har varit Svanenmärkt från start. Hotellet är även medlemshotell i Design HotelsTM

Hotel Skeppsholmen ägs av Nobis AB, en av Skandinaviens ledande koncerner inom hotell-, mötes- och restaurangnäringen. Företaget driver även andra kända varumärken såsom Operakällaren, nattklubben och eventlokalen Café Opera, Design Hotels medlemmarna Nobis Hotel, Hotel J, Fabriken Furillen samt Stallmästaregården och flera andra spännande mötesplatser.

Mer information

För mer information, vänligen kontakta Alessia Catenacci, PR & Marknadsansvarig för Nobiskoncernen, på alessia@nobis.se