Spela tennis på Sveriges vackraste tennisbana på grönskande Skeppsholmen

Spela tennis på en av Sveriges första tennisbanor, mitt inne i centrala Stockholm med havsutsikt. Hotel Skeppsholmen erbjuder en helt nyrenoverad Tennisbana, gjord av plexiplave, precis framför hotellet och alldeles intill Stockholms hamninlopp. Både hotellgäster, Stockholmare och andra besökare är välkomna att boka in en speltid på en av Sveriges första tennisbanor på gröna Skeppsholmen med en fantastisk utsikt över Söders höjder.

Tennisbanan är tillgänglig för både hotellgäster och Stockholmare.
Vänligen kontakta vår reception på info@hotelskeppsholmen.se eller
08-407 23 00 för att boka din tid.

Historien om tennisbanan började redan 1879 med att dåvarande kronprinsen Gustaf under en Englandsresa fått prova på tennis för allra första gången. Han bestämde sig där och då för att sprida sporten hemma i Sverige.

Om Hotel Skeppsholmen
Hotel Skeppsholmen som är beläget mitt i det brusande Stockholm på Skeppsholmen har lockat gäster från när och fjärran med sin inspirerande blandning av historiska byggnader från 1699 i kombination med modern design av prisbelönta Claesson Koivisto Rune. Sedan öppningen har det genomgående svenska konceptet i mat, design, musik och mode utvecklats än mer. Hotellet är även medlem i Design Hotels.

Information & bilder
För mer information, vänligen kontakta Joachim Olausson, VD på Hotel Skeppsholmen, på joachim@hotelskeppsholmen.se eller på telefon 08-407 23 00.