NOCCO ny dryckessponsor till skicrosslandslaget

NOCCO ny dryckessponsor till skicrosslandslaget

NOCCO, Sveriges mest sålda BCAA-dryck, blir ny dryckessponsor till dam- och herrlandslaget i skicross.

Samarbetet innebär att NOCCO blir ny huvudsponsor av funktionsdryck till skicrosslandslaget de kommande tre åren.

-Vår målsättning med NOCCO är att skapa bästa möjliga funktionsdryck för den träningsmedvetne som siktar högt och arbetar hårt för att nå sina mål. Att bli dryckessponsor till skicross dam- och herrlandslaget ser jag därför som en självklarhet, säger Louise Nobel, Marketing Manager för NOCCO.

Skicrosslandslaget 2017/18 utgörs av Victor Öhling Norberg, Viktor Andersson, Victor Sticko, Sandra Näslund, Erik Mobärg, Lisa Andersson, David Mobärg och Alexandra Edebo.

NOCCO har sedan tidigare ett stort engagemang inom skidåkning och har bland annat valt att sponsra svenska alpinlandslaget och de elitsatsande skidåkarna Mattias Hargin och Felix Monsén.

-För oss är NOCCO en drömpartner och vi är mycket stolta över att välkomna dem in i partnerfamiljen. NOCCO är ett välkänt varumärke med bred erfarenhet inom sport som verkligen kommer ge landslaget och sporten skicross ett lyft. Samarbetet med NOCCO kommer att ge oss bättre förutsättningar i det stundande OS och världscupen samt att vi vill bygga ytterligare engagemang och intresse för skicross, säger Joar Båtelson, Sportchef Ski Team Sweden Skicross

NOCCO ser fram emot samarbetet och önskar skicrosslandslaget stora framgångar under kommande säsong!

NOCCO är Sveriges mest sålda BCCA-dryck och finns i flera olika funktioner och smaker. NOCCO finns med och utan koffein, med olika mängd BCAA och med och utan kolsyra. Hitta din favorit här.

För pressinformation, bilder och produktprover vänligen kontakta:
Agnes Palinski, Media Relations Manager, Nocco - No Carbs Company
E-mail:agnes.palinski@nocco.se, telefon: + 46 73 988 44 68

För ytterligare information om vänligen kontakta:
Joar Båtelson, Sportchef, Ski Team Sweden
E-mail: Joar.Batelson@skidor.com, telefon +46 70 484 02 01

NOCCO är en välsmakande funktionsdryck framtagen av det svenska hälso- och träningsinriktade företaget No Carbs Company. No Carbs Company lanserade sin första produkt i december 2014 och finns idag på 23 marknader.