Absolution – skräddarsydd hudvård varje dag

Ingen dag är den andra lik, på samma sätt som att ingen hud är den andra lik. Absolution är en ekologisk hudvårdserie från Paris vars koncept är att mixa och matcha produkter för att tillsammans skapa en unik och naturlig hudvårdsrutin.

Huden och dess behov ändras beroende av tid på året och tid i livet. För att dagligen kunna erbjuda det huden behöver krävs ett hudvårdspaket som går att skräddarsy. Absolution har ett brett sortiment för ansikte och kropp samt även en del make-up. Deras snygga produkter blir inte bara en fin inredningsdetalj i badrumsskåpet utan består av bra ämnen som kommer från naturen. Serien är baserad på medicinalväxter och innehåller huvudsakligen ekologiska ingredienser från världens mest näringsrika vegetabiliska oljor och extrakt. Många av produkterna kompletteras även med superfood såsom spirulina, acerolabär och maca. Det effektiva sortimentet är framtaget för professionell användning och många av produkterna finns därför tillgängliga i salongsstorlekar.

Nyheter och bästsäljare

I höstas introducerade Absolution ett antal nya produkter. Essence är en koreainspirerad serie som består av två produkter: en gel som används istället för ansiktsvatten L’Essence Botanique Éclat och en rengöring L’Essence Botanique Pureté, båda har ett rek pris på 418 SEK. En koltvål Le Savon Noir och en mildare tvål Le Savon Blanc, rek pris 119 SEK. Absolution Le Baume Céleste oil-in-gel är en kraftig och mjuk sminkborttagningsgel rek pris 352 SEK. Samt två nya lösa puder med hyaluronsyra i nyanserna light och dark: La Poudre Light och La Poudre Dark, rek pris 459 SEK. Deras bästsäljande produkt är ansiktsoljan Addiction som är en unik kombination av vegetabiliska oljor och blomsterextrakt – sammanlagt 27 olika ingredienser som tillsammans reparerar, balanserar och skyddar huden, rek pris 759 SEK.

Samtliga produkter från Absolution finns att köpa hos Jolie Beauty:

För mer information, högupplösta bilder och produktprover vänligen kontakta:

Yasmine Lundh, Pretto PR
Tel: +46 (0)72 300 6121
E-post: yasmine@prettopr.com

Om Jolie Beauty

Företaget grundades i Helsingfors år 2012 och blev snabbt en sensation inom naturlig hud- och skönhetsvård. Jolie är numera Finlands ledande renodlade webbshop för ekologisk skönhet. OY Transmeri som äger Jolie tar nu steget till Sverige med webbshoppen joliebeauty.se och med Natural Goods Company som distribuerar naturlig, ekologisk hud- och skönhetsvård till återförsäljare. En gemensam värdegrund: hundra procent naturlig, ekologisk skönhet.