​Natural Products Scandinavia lanserar Who’s Who in Green Beauty Scandinavia i samarbete med NOC Sweden

Natural Products Scandinavia – den största nordiska fackmässan för grön skönhet, hälsa, livsmedel och hållbara produkter – lanserar nu Who’s Who in Green Beauty Scandinavia, i samarbete med NOC Sweden.

Who’s Who in Natural Beauty som publiceras i Natural Beauty News, (tidigare Natural Beauty Yearbook), och som ges ut av Diversified Communications UK, är redan ett erkänt viktigt initiativ i Storbritannien. Mot bakgrund av framgången för denna eftertraktade lista, lanserar Diversified, som organiserar Natural Products Scandinavia, samma idé på mässan i november.

På ett område med stor konkurrens är detta en sällsynt möjlighet att uppmärksamma det hårda arbete och den hängivenhet som en del av branschens mest begåvade individer visat, och som därigenom format allmänhetens bild av naturliga och ekologiska skönhetsprodukter både inom och utanför Skandinavien. Vinnarna, som röstas fram av branschen, tillkännages den 14 november i Natural Beauty Theatre på Natural Products Scandinavia.

“Nya Who’s Who in Green Beauty Scandinavia är en hyllning till alla de olika personer inom grön skönhet som gör det så spännande att arbeta inom denna sektor”, säger Fiona Allen, portfolio director för Natural Products Scandinavia.

“Bland såväl fristående återförsäljare och ägare av varumärken, som produktutvecklare, journalister och bloggare, finns fantastiska personer som med sitt engagemang för ekologisk skönhet är drivande krafter inom sektorn för naturliga, ekologiska och etiska produkter. Vi vill ge dessa engagerade personer erkännande för den stora insats de gör och på samma gång fira alla de framsteg som gjorts i Skandinavien. Branschen gör nomineringarna, och sen väljs vinnarna ut av en jury bestående av representanter från Sverige, Norge, Finland, Danmark och Storbritannien – därför är din röst viktig!”, säger hon.

Henrik Olténg, grundare av NOC Sweden och domare i Who’s Who säger: “Vi på NOC Sweden är verkligen glada över lanseringen av detta initiativ. Eftersom det här är en växande sektor är det hög tid att ge erkännande och uppskattning till dem som gått i bräschen för denna rörelse för hälsosammare kosmetika i Skandinavien.”

Alla som är yrkesverksamma inom naturlig och ekologisk skönhet och som vill nominera kandidater, kan ge sin motivation till varför dessa personer förtjänar en plats på listan, och även göra mer än en nominering, via vårt online-formulär: www.naturalproductsscandinavia.com/whos-who-in-green-beauty-scandinavia. Observera att alla måste lämna uppgifter om vilket företag man representerar för att styrka sin branschtillhörighet. Sista datum för nomineringar är 30 september 2018.

För mer information om inkludering i Who’s Who in Green Beauty Scandinavia, ta kontakt med försäljningschef Melina Viking på 01273 645141 (mviking@divcom.co.uk) eller gå in på www.naturalproductsscandinavia.com.