NEAL´S YARD REMEDIES PRESENTERAR – DEFEND & PROTECT COLLECTION

Förvandla dina dagliga rutiner till njutningsfulla ritualer med vår nya Defend & Protect serie. Formulerad med Neal´s Yard Remedies renande och underbart doftande `Organic Defence ´ blandning av niaouli, citrongräs och trollhassel. Dessa nya vardagshjältar är perfekta för hela familjen.

Neal´s Yard Remedies Defend & Protect Hand Wash
En naturlig ekologiskt certifierad handtvätt med renande blandning av niaouli, citrongräs och trollhassel. Mild men effektiv formulering med naturligt antibakteriella ingredienser, löddrar mjukt och tvättar händerna utan att torka ut huden. Formulerad med en renande blandning av äkta eteriska oljor tillsammans med återfuktande aloe vera och hudvårdande havsvatten-extrakt. Passar för hela familjen. Ekologiskt certifierad och vegansk produkt. 185 ml pumpflaska i 100% återvunnen plast. Pris 145 kr.

Neal´s Yard Remedies Defend & Protect Hand Lotion
En naturlig ekologiskt certifierad handlotion med renande blandning av niaouli, citrongräs och trollhassel. Mild och mjukgörande med naturligt antibakteriella eteriska oljor. Formulerad med en renande blandning av äkta eteriska oljor tillsammans med återfuktande aloe vera och skyddande bivax. Passar för hela familjen. Ekologiskt certifierad. 185 ml pumpflaska i 100% återvunnen plast. Pris 165 kr.

Neal´s Yard Remedies Defend & Protect Body Wash
En ekologiskt certifierad kroppstvål med renande och underbart doftande blandning av niaouli, citrongräs och trollhassel. Mild och vårdande formulering med naturliga ingredienser tvättar huden skonsamt utan att torka ut. Innehåller äkta eteriska oljor tillsammans med återfuktande aloe vera och hudvårdande havsvatten-extrakt. Passar för hela familjen. 200 ml pumpflaska i 100% återvunnen plast. Pris 225 kr.

Neal´s Yard Remedies Defend & Protect Hand Cream
Senare under hösten kommer serien att utökas med en näringsrik handkräm. Ge dina händer det där lilla extra genom att massera in en näringsrik, djupt återfuktande naturlig handkräm efter varje handtvätt. Defend & Protect handkräm skyddar och vårdar händerna med mjukgörande ingredienser och renande blandning av äkta eteriska oljor. Den skonsamma handkrämen passar hela familjen. 50 ml tub i återvunnen plast. Pris 160 kr.

Neal´s Yard Remedies Natural Defence Hand Spray
Natural Defence Hand Spray är en naturlig, hudvårdande och väldoftande handrengöring. Den dödar 99,9% av bakterier genom att innehålla 70% alkohol tillsammans med trollhassel och en renande blandning av eteriska oljor från niaouli, citrongräs, vetiver och lavendel. Denna handrengöring är någonting utöver det vanliga. Lämnar händerna fräscha, rena och väldoftande, utan att torka ut huden. Natural Defence Hand Spray finns i två olika storlekar; 40 ml sprayflaska med pump, pris 95 kr och i en miljövänlig 100 ml glasflaska för refill, pris 245 kr.

DET ÄR KLART ATT ÄVEN DE MINSTA I FAMILJEN SKA HA EN EGEN HANDTVÅL
Neal´s Yard Remedies Childrens Hand Wash
Mild och vårdande naturlig handtvätt, speciellt utvecklat för känsligt barn hud. Innehåller en lugnande blandning av ekologisk kamomill, lavendel och propolis. Denna dermatologiskt testade handtvätt lämnar händerna rena och fräscha. Passar även för dom allra minsta i familjen från 3 månader och uppåt. 185 ml pumpflaska i 100% återvunnen plast. Pris 185 kr.

Eteritique har sedan 2013 varit distributör till Neal´s Yard Remedies i Sverige. Vår prioritet är ekologiska, certifierade produkter baserade på eteriska oljor, örter och växter som främjar hälsa och skönhet både från insidan och utsidan. Vårt sortiment består av ett noggrant urval av produkter som uppnår våra höga standarder. Vi har produkter för hud- och hårvård, kosttillskott samt andra hälsoprodukter. Samtliga av våra produkter är ekologiskt certifierade av Soil Association eller Ecocert, klassas som Fair Trade, är miljömässigt hållbara och har givetvis aldrig testats på djur.

Kontaktperson: Michael Löfgren
Butik & Show Room: Högalidsgatan 34, Stockholm