Neal´s Yard Remedies – Sommarens must-have produkter för hela familjen

Sommaren och semestertiderna närmar sig med stormsteg. Neal´s Yard Remedies har tillverkat olika ”Remedies” (botemedel) sedan 1981, då grundaren Romy Fraser stod och blandade ihop örter och tinkturer till kunderna i sin lilla butik på en bortglömd hörna i Covent Garden, London. Grundidén var att erbjuda kunderna naturliga, fungerande alternativ. Än idag erbjuder Neal´s Yard Remedies en rad produkter som hjälper dig att skapa ett helt naturligt hemma- och skönhetsapotek. Här visar vi dig några utvalda ”Remedies” som täcker olika behov under de soliga sommarmånaderna.

Neal´s Yard Remedies Citronella Formula
En uppfriskande 100 % naturlig body spray med svalkande trollhasselvatten och ekologiska eteriska oljor från citronella och lavendel. Idealisk på resa eller ute i sommarnatten eftersom Citronella Formula inte bara doftar gott utan kan även hjälpa hålla myggen på avstånd. Spraya generöst över hela kroppen för att svalka huden efter en lång dag i solen eller på kvällarna för att hålla myggen på avstånd. Doften håller på huden i ca 2 timmar. Återappliceras efter behov. På grund av den höga koncentrationen av eteriska oljor rekommenderas inte produkten till barn under 2 år.

100 ml sprayflaska. Rekommenderat pris 165 kronor.

Neal´s Yard Remedies Lavender & Aloe Cream
Naturligt svalkande och lugnande hudkräm som är ovärderlig i hemmet. Ha den nära till hands i synnerhet i köket och under semestern, när du vistas i solen eller där insekter är besvärande. Passar även den känsligaste huden. Den milda krämen innehåller 2 % ekologisk honung, 17 % ekologisk mandelolja, 4,5 % ekologisk tinktur från groblad och nässlor tillsammans med ekologisk lavendelolja och aloe vera.

30 ml tub. Rekommenderat pris 145 kronor.

Neal´s Yard Remedies Natural Hand Defence
En naturlig, hudvårdande och väldoftande handdesinfektion. Dödar 99,9 % av bakterier genom att innehålla 70 % alkohol tillsammans med trollhassel och en renande blandning av eteriska oljor från niaouli, citrongräs, vetiver och lavendel. Lämnar händerna fräscha, rena och väldoftande, utan att torka ut huden. Ha den alltid nära till hands, vart du än går.

40 ml sprayflaska. Rekommenderat pris 125 kronor.

Neal´s Yard Remedies Lavender Essential Oil
Lavendel är en av dom mest använda och älskade eteriska oljor genom tiderna. En rengörande och balanserande eterisk olja destillerad från blommor och blad från äkta Fransk Lavendel. Naturligt lugnande och välgörande för kropp och sinne. Lavendel har traditionellt används för att lugna huden efter t ex insektsbett, dess milda och avkopplande arom passar väl för hela familjen.

10 ml glasflaska. Rekommenderat pris 135 kronor.

Neal´s Yard Remedies Organic Facial Wipes
Ska man borta över helgen eller tar en tur till stranden med följande after-beach så är våra Organic Facial Wipes, ekologiska 100 % nedbrytbara våtservetter som avlägsnar make-up och rengör huden effektivt, användbara. Servetterna är tillverkade av ekologisk bomull, innehåller lugnande aloe vera och antioxidantrik vitt te och är skonsamma för huden och naturen.

25 servetter. Rekommenderat pris 125 kronor.

Neal´s Yard Remedies Wild Rose Beauty Balm
Vi älskar vår Wild Rose Beauty Balm av så många anledningar, denna 100% ekologisk multiaktiv balm för ansiktet återställer hudens vitalitet efter en lång dag i solen. Balmen är baserad på antioxidantrikt, ekologiskt vildnyponfrö olja, en naturlig källa till A & E vitamin, som tillsammans med harmonisk blandning av ekologiska eteriska oljor från patschuli, geranium och rosmarin reparerar huden och mjukgör på djupet. Balmen kan dessutom användas som en lyxig rengöringsbalm – ge huden en mild exfoliering genom att använda den medföljande ekologiska muslinduken för att lyfta upp och avlägsna resterna av solskydd från huden.

50 ml glasburk & muslinduk. Rekommenderat pris 545 kronor.

Neal´s Yard Remedies Vitamin C Boost
Att stödja huden från insidan ut är minst lika viktigt under sommaren. Neutralisera solens skadliga kollagen nedbrytande effekt med hjälp av Vitamin C Boost som är en avancerad blandning av långsamt utsöndrande, syra neutralt Vitamin-C, pulveriserade vildnypon, vetegräs, D-vitamin, Zink och selen som bidrar bland annat till immunsystemets normala funktion och skyddar cellerna mot oxidativt stress.

60 vegetabiliska kapslar. Rekommenderat pris 225 kronor.

Eteritique har sedan 2013 varit distributör till Neal´s Yard Remedies i Sverige. Vår främsta prioritet ligger i ekologiska och certifierade produkter baserade på eteriska oljor och örter som främjar utvärtes och invärtes vård och skönhet. Vårt sortiment består av ett noggrant urval av produkter som uppnår våra höga standarder. Vi erbjuder produkter för hud- och hårvård, kosttillskott samt andra hälsoprodukter. Samtliga av våra produkter är ekologiskt certifierade av Soil Association eller Ecocert, klassas som Fair Trade, är miljömässigt hållbara och har givetvis inte testats på djur.

Kontakt: Michael Löfgren
Butik & Showroom: Högalidsgatan 34, Stockholm
Email: info@eteritique.se

För att läsa mer om Neal´s Yard Remedies viktiga, ständigt pågående arbete för en grönare, vackrare värld besök http://www.nealsyardremedies.com/about-us-pages/be...