Nurme – handgjord & ekologisk hudvård med hållbarhet i fokus

Nurme är ett familjeägt företag från Estland som tar tillvara på naturens goda med ett hållbarhetstänk som genomsyrar varje produkt. I det breda sortimentet återfinns deras bästsäljande veganska schampotvålar och nylanserade deodoranter som är tillverkade av helt naturliga ingredienser.

Ordet ”nurme” betyder äng på estniska och det är just från den estniska naturen som företaget har hittat sin inspiration. Produkterna är handgjorda, naturliga och ekologiska med naturens och människans välbefinnande i åtanke.

Nurme är främst kända för sina veganska schampotvålar som är det perfekta naturliga alternativet till flytande schampo. Tvålarna kommer i fem olika varianter som passar en rad olika hårtyper: Tea Tree Oil, Lemongrass, Hemp Oli, Jojoba Oil och Avocado Oil med ett rekommenderat pris på 99 SEK.

”Bars” är den nya generationens tvål som går hand i hand med den minimalistiska trenden som just nu syns på skönhetsmarknaden. Nurmes tvålar tillverkas med en kallrörd teknik och finns för hår, händer och kropp. Genom att använda mer hållbara alternativ såsom tvålar, minskas användandet av engångsartiklar i plast och ett smartare mer hållbart användande av hudvård kan ta plats.

Utöver schampotvålar erbjuder Nurme ansiktsvård och kroppsprodukter och specifikt framtagna serier för bland annat barn och män

Nyheter och återförsäljare
Det senaste tillskottet i Nurme-familjen är deodoranter som kommer i sex olika dofter och har ett rek pris på 149 SEK.

Nurme har även lanserat fyra nya veganska produktserier, tre för kroppen och en för händer.

Serien Shower Gels är en närande och rengörande produkt som inte torkar ut huden. Finns i tre olika dofter och har ett rek pris på 185 SEK.

Nurmes veganska Body Lotions har fått fyra nya dofter som alla är lättabsorberande och återfuktande för huden och har ett rek pris på 219 SEK.

Rich Creams är en ny produktserie som anammar hudvårdens minimalistiska trend. Det är en multiprodukt för hela kroppen som är djupt närande och återfuktade. Finns i fyra olika dofter med ett rek pris på 129 SEK.

För händerna finns Hand Care, en serie med fem produkter där det ryms både lättabsorberande handkrämer och djupt reparerande hand butters, rek pris på 145–189 SEK.

Ett stort urval av produkter från Nurme finns att köpa hos Jolie Beauty och alla fem schampotvålarna finns även att köpa i Lifes butiker och på deras hemsida.

Om Jolie Beauty

Företaget grundades i Helsingfors år 2012 och blev snabbt en sensation inom naturlig hud- och skönhetsvård. Jolie är numera Finlands ledande renodlade webbshop för ekologisk skönhet. OY Transmeri som äger Jolie tar nu steget till Sverige med webbshoppen joliebeauty.se och med Natural Goods Company som distribuerar naturlig, ekologisk hud- och skönhetsvård till återförsäljare. En gemensam värdegrund: hundra procent naturlig, ekologisk skönhet.

För mer information, högupplösta bilder och produktprover vänligen kontakta:

Yasmine Lundh, Pretto PR
Tel: +46 (0)72 300 6121