Nyheter från WISE - Face Balm Repair & Repairing Beauty Oil med antioxidanter från Broccolifröolja

Nu lanserar WISE lagom till Mors Dag två nyheter: Face Balm Repair och Repairing Beauty Oil. Antiage-produkterna vi tyckte saknades i vårt sortiment och som har en fördjupad effekt på framförallt mogen och solskadad hy men passar även torr hy.

Gemensamt för båda produkterna är att de innehåller Broccolifröolja som är en mycket intressant olja i hudvård på grund av dess mycket speciella fettsyresammansättning där över 50 % är den enkelomättade fettsyran erukasyran som är full av antioxidanter är mjukgörande och ger "gloss" åt glåmig och livlös hud. Utöver det innehåller Broccolioljan vitaminerna A, B, D, E och K samt fettsyrorna 3, 6 och 9. Det är med andra ord en reparerande och vitaminrik olja som innehåller de flesta för huden viktiga fettsyrorna och broccoli har dessutom förmågan att förhindra skador på vårt DNA, enligt Michael Greger, läkare och forskare som samlat vetenskaplig fakta under 20 års tid, om växternas kraftfulla förebyggande och läkande egenskaper.

Face Balm Repair för mogen och solskadad hy

Nya Facebalm är en mer dagbetonad balm (till skillnad från WISE Night balm Rose), som är inriktat på att reparera, ge rätt näring och stimulera cellförnyelsen, vilket kan förebygga rynkor på mogen eller solskadad hy. Innehåller bland annat nyponfröolja, en stark antioxidant som ökar cellförnyelsen, kakaosmör från det vilt växande kakaoträdet som ökar hudens elastisitet och gör den sammetslenoch förstås broccoliolja - en "torr" superantioxidant olja som snabbt tas upp av huden och verkar aktiverande och fuktighetsbevarande.

Verksamma eteriska oljor: Lindblomma som förutom sin fantastiska doft är aktiverande, stimulerar cellförnyelsen och stärker bindväven samt Frankincense (kommer från kådan på Olibanumträdet) stärker hudens cellväggar, lugnar och förebygger brustna blodkärl.

Kom ihåg att dosera rätt, en halv grön ärta räcker som får smälta in i huden. Vi rekommenderar att alltid att lägga WISE Face balm Repair på fuktad hy. Gärna vår superfuktbomb Moist Booster med hyalyronsyra, under balmen, eller något av WISE ansiktsvatten och varför inte både och de har ju helt olika funktion på huden. Genom att kombinera fukt och fettsyror, bildas en extra fuktbarriär där balmen kapslar in fukten i huden och låter produkterna verka mycket effektivt på djupet.

Repairing Beauty Oil för mogen eller solskadad hy

Mogen hy förlorar som bekant med tiden både fukt och elasticitet och behöver anpassade produkter därefter. Repairing Beauty Oil är en sådan anpassad produkt som snabbt går in i huden utan att kladda, med en mix av kraftfulla och välgörande antiageoljor från framförallt broccolifröolja, sötmandel och tistelfröolja som kapslar in fukten och stärker syramanteln.

Verksamma eteriska oljor: Lindblom som förutom sin fantastiska doft är aktiverande, stimulerar cellförnyelsen och stärker bindväven samt Frankincense (kommer från kådan på Olibanumträdet) stärker hudens cellväggar, lugnar och förebygger brustna blodkärl. Gunilla Brunell, VD på WISE kommenterade: ”En riktig antiagemix som lämpar sig ytterst väl för mogen, solskadad eller torr hy. Kompletteras med Moist booster och Ansiktsvatten för alla hudtyper eller sensitiv. Kan även användas som nattserum. Extremt drygt: Endast ett par droppar räcker från pipetten”.

Bra att veta...

Broccolifröolja har fantastiskta egenskaper i hudvård men ska däremot inte ätas då eurekasyran inte kan brytas ner av matsmältningsystemet. Eurekasyra finns även i Jojobaolja och flera andra vegetabiliska oljor som är utmärkta i hudvård men inte lämpliga att använda som livsmedel.

Här kan du köpa vår nya Face Balm Repair & Repairing Beauty Oil med antioxidanter från Broccolifröolja: http://www.wisenaturkosmetik.se/35-vara-erbjudanden

• ansiktsvård
  • face care
  • broccoli
  • made in sweden
  • organic skin care
  • wise

WISE Naturkosmetik är en pionjär inom svensk ekologisk hudvård, vi vill inte lämna några spår efter oss i form av utsläpp eller utnyttjande av hotade naturresurser.

WISE produkter är helt och hållet växtbaserade och ingår i kretsloppet med förpackningar som blir till vattenånga vid förbränning.Vi arbetar med såväl yttre som inre skönhet. Det du äter har enormt stor inverkan enligt all samlad vetenskaplig forskning, men Din hud "äter" också det du smörjer den med. Därför är våra produkter helt och hållet växtbaserade och våra kunder ska förvänta sig att de gör stor skillnad för kundens hy. Bakom varje WISE-produkt ligger därför många timmars arbete.När WISE startade 1998 var ekologisk hudvård ett relativt okänt begrepp. I dag har tiden hunnit i kapp oss och vi har genom långsiktigt och hållbart arbete skapat oss en trogen kundkrets och ett kapital i form av hängivna Återförsäljare från Ystad i söder till Luleå i Norr. Människor har helt enkelt fått upp ögonen för våra svensktillverkade näringstäta ekologiska hudvårdsprodukter.