Urang – effektiv, ekologisk och exklusiv K-beauty

Urang är ett skönhetsvarumärke som representerar ärlighet och medvetenhet genom ekologiskt certifierade ingredienser.

Inom K-Beauty (skönhetsprodukter från Sydkorea) står återfuktad och välmående hud i centrum och det handlar inte bara om vilka produkter man använder, utan också om hur man använder dem. För att ge huden de bästa förutsättningarna så appliceras produkter i lager på lager och ansiktet rengörs med både oljebaserad och vattenbaserad rengöring. Hos Urang är det inte ett undantag, utan serien domineras av näringsrika oljeserum och PH-balanserade ansiktsmister.

Ett växande segment inom K-Beauty är oljor som fått mycket uppmärksamhet tack vare sina höga koncentrationer av näringsrika och vårdande ämnen, som dessutom går att anpassa till alla hudtyper.

Oljor är hudvårdshyllans stora vattendelare och en produkt som många endast adderar till hudvårdsrutinen under vinterhalvåret när det hårda klimatet påverkar huden. Många har dock upptäckt växtoljornas förmåga att balansera huden och ge en hälsosam spänst och lyster genom alla årstider. Att Urangs oljeserum går att använda fristående som ett serum eller som komplement till ansiktskrämen gör produkten extra användbar.

Märket Urang skapades av Jina Lee som har en bakgrund inom aromaterapi, vilket tydligt återspeglas i produkternas ingredienser – och dess underbara dofter. Produkterna är fria från mineraloljor, syntetiska dofter, tillsatsämnen och kemiska konserveringsämnen, dessutom finns det flera veganska alternativ.

Bästsäljare i sortimentet

Clarifying Blue Mask är en fyllig lermask med jojoba-pärlor som ger en lätt exfoliering till huden, rek. pris 440 SEK.

Glow Oil Serum passar perfekt för en känslig hy tack vare de lugnande ingredienserna, rek. 625 SEK.

Vitamin Oil Serum förbättrar hudens textur och arbetar mot ålderstecken och fina linjer, rek. pris 625 SEK.

S.O.S Multibalm är en naturligt vårdande kräm som både återfuktar och reparerar. Passar perfekt till torr eller flagnande hud så som läppar, ansiktet, ärr, händer, fötter m.m, rek. pris 295 SEK.

Samtliga produkter från Urang finns att köpa hos Jolie Beauty.

För mer information, högupplösta bilder och produktprover vänligen kontakta:

Yasmine Lundh, Pretto PR
Tel: +46 (0)72 300 6121
E-post: yasmine@prettopr.com ___________________________________________________________________

Om Jolie Beauty

Företaget grundades i Helsingfors år 2012 och blev snabbt en sensation inom naturlig hud- och skönhetsvård. Jolie är numera Finlands ledande renodlade webbshop för ekologisk skönhet. OY Transmeri som äger Jolie tar nu steget till Sverige med webbshoppen joliebeauty.se och med Natural Goods Company som distribuerar naturlig, ekologisk hud- och skönhetsvård till återförsäljare. En gemensam värdegrund: hundra procent naturlig, ekologisk skönhet.

Pretto PR Stockholm www.prettopr.com

Grundtanken bakom varumärket kommer ur en önskan att skapa säkra,

effektiva produkter av högsta kvalitet för känslig hud i synnerhet