NOFO Hotel X Stockholms Brännerier

NOFO Hotel X Stockholms Brännerier

STOCKHOLMS BRÄNNERI
De senaste fem åren har vi samarbetat nära med våra vänner på Stockholms Bränneri, och nu har vi äntligen fått chansen att producera vår egen gin tillsammans i deras destilleri, som ligger 500m från NOFO, på Folkungagatan 136A.

NOFO Gin
Vår Gin är en somrig och fräsch gin smaksatt med körsbärsblommor, svart te och vanilj. Te-blandningen är den ursprungliga ”Söderte”-blandningen från Tea Center i Stockholm och en naturlig del av vår hyllning till Södermalm, medan körsbärsblommorna är en ovation till vårt kära gamla körsbärsträd som en gång i tiden prydde vår fina innergård. Körsbärsblommorna, tillsammans med vaniljen skapar en len och smakrik gin som passar perfekt för roliga G&Ts, eller bara straight-up med ett par isbitar.

Artwork
Konstverket på NOFO Ginflaskan är skapad av Mathilda Tammemägi, dotter till våra ägare. En illustration av vinbarens entré tillsammans med det vackra körsbärsträdet.