NOFO Hotel & Wine Bar och Stockholms Brännerier släpper gin på Systembolaget

NOFO Hotel & Wine Bar och Stockholms Brännerier släpper gin på Systembolaget

2022 skapade NOFO Hotel & Wine Bar och Stockholms Brännerier en gin på Stockholms Bränneriers destilleri, som ligger 500 meter från NOFO på Folkungagatan 136A. Sedan dess har NOFO Gin funnits tillgänglig i hotellets vinbar, och den 5 juli släpps nu 500 flaskor av NOFO Gin i Systembolagets beställningssortiment.

NOFO Gin är en somrig och fräsch gin smaksatt med körsbärsblommor, svart te och vanilj. Te-blandningen är den ursprungliga "Söderte"-blandningen från Tea Center i Stockholm och en naturlig del av NOFOs hyllning till Södermalm. Körsbärsblommorna är en hyllning till NOFOs älskade gamla körsbärsträd som en gång i tiden prydde innergården. Körsbärsblommorna tillsammans med vaniljen skapar en len och smakrik gin som passar perfekt för roliga G&Ts eller straight-up med några isbitar.

Artworket på NOFO Gin är skapat av Mathilda Tammemägi, dotter till NOFOs ägare, och visar en illustration av vinbarens entré tillsammans med det vackra körsbärsträdet.

NOFO Gin släpps den 5 juli i en begränsad upplaga om 500 flaskor. Artikelnummer 5374402, 500 ml, 40% alkohol, 369 kr.