NOFO Hotel & Wine Bar presenterar nytt restaurangkoncept

NOFO Hotel & Wine Bar presenterar nytt restaurangkoncept

Den 8 mars har NOFO Hotel på Södermalm premiär för hotellets nya vinbar och restaurang. Till sommaren öppnar dessutom en sommarbar med uteservering på hotellets lummiga innergård.

NOFO Hotel öppnade 2015 i en kulturminnesmärkt byggnad från 1780 i det kreativa och händelserika nav som utgör Södermalm. Det anrika huset på Tjärhovsgatan 11 har i närmare 240 år stått som värd för bland annat ett bryggeri, ett provisoriskt sjukhus och bostäder. Efter en omfattande renovering, som pågått för fullt de senaste åren, välkomnar man nu stolt såväl internationella gäster som locals till det familjära och personliga bartillskottet – perfekt beläget mitt i Södermalms pulserande hjärta.

Med den nya vinbaren och restaurangen erbjuder NOFO Hotel en stämningsfull oas på Söder – kanske extra mycket under sommarmånaderna då den inbjudande innergården erbjuder en fantastisk plats att hänga och umgås. Menyn är dynamisk och okomplicerad med rätter som är gjorda för att dela med varandra. Ceviche på hälleflundra marinerad i chili, lime och koriander, lättfriterad bläckfisk och en matig Reuben Sandwich för att nämna några. Bakom menyn står Alexander Alkesten som är F&B Brand Manager samt kocken Mikko Hyssy med erfarenhet från Savoy och Farang i Helsingfors samt Grand Hôtel och Boquerian i Stockholm. Dynamiskt är också ett ord som passar in på den nya dryckesmenyn.

– Fokus för vinlistan är småskaliga producenter med ett naturligt tänk, utan större pretentioner. I nära samarbete med våra leverantörer kommer vi att erbjuda guldkorn som inte går att finna någon annanstans. Vi förändrar vårt sortiment hela tiden. Öppenheten sätter tonen, säger NOFO Hotel & Wine Bar’s sommelier och vinbarsansvarig, William Holmberg.

Den nya vinbaren och restaurangen har öppet söndag & måndag kl. 15–22, tisdag till torsdag kl. 14–23 och fredag & lördag kl. 14–24. Köket har öppet kl. 15–21 söndag till torsdag och kl. 15–22 fredag och lördag.