Ta tåget och få rabatt på NOFO Hotel & Wine bar

Ta tåget och få rabatt på NOFO Hotel & Wine bar

NOFO Hotel & Wine bar är inte mycket för moraliska pekpinnar utan vi vill hellre uppmuntra till att göra bra val. Därför har NOFO nu en kampanj där vi uppmuntrar till att ta tåget i stället för bilen, bussen eller flyget till Stockholm. Som en morot för att välja ett mer miljövänligt resesätt ger vi 15 % rabatt på hotellbokningen via NOFOs hemsida och ytterligare 15 % rabatt i vinbaren. Kampanjen är ett led i NOFO:s långsiktiga hållbarhetsarbete och kommer att pågå under obestämd tid.

FULLT MILJÖFOKUS I HOTELLMILJÖ.

När man pratar om hotell kommer det ofta upp att ett hotell har en viss vibe, stämning eller miljö. Men man pratar inte lika ofta om det arbete som dagligen görs för att ta hand om vår gemensamma miljö, dvs vår planet.

– Vi är stolta medlemmar i Svanen, vilken är den tuffaste märkningen i branschen. Utöver det miljöarbete som Svanenmärkningen kräver har vi ett separat miljödokument där vi lyfter upp delar i miljöarbetet som betyder extra mycket för NOFO Hotel och för vår personal. Vi ska i största möjliga mån ta hänsyn till både miljö, kulturella och sociala aspekter i de beslut som tas och arbeta långsiktigt mot en mer miljöklok vardag, berättar Alexander Alkesten, VD på NOFO Hotel & Wine bar.

På NOFO Hotel & Wine bar jobbar vi ständigt med att bli ännu bättre inom vårt miljöarbete. Ett mål som vi fokuserar extra på under 2023 är att minska vår energiförbrukning. Andra åtgärder som vi tagit är att Vinbaren komponerar sin meny med säsongsanpassade och gärna lokala råvaror, här har vi även vår köksträdgård där vi odlar sallad och grönsaker som används under sommarmånaderna. Vi lyckas även ständigt att minska vårt matavfall, detta via en väl komponerad meny samt flera svinnreducerande åtgärder.