Årets Nolia Trädgård ställs in – Sara Bäckmo klar för nästa års jubileumsmässa

Årets Nolia Trädgård ställs in. Nästa Nolia Trädgård hålls istället 23-25 april 2021 då mässan firar 10 år. Anledningen är regeringens beslut att begränsa allmänna sammankomster, ett beslut taget efter förslag från Folkhälsomyndigheten.

– Vi tar sikte på att göra nästa års jubileumsmässa till något alldeles extra. Bland annat kommer Sara Bäckmo till mässan, säger Kristin Olsson, projektledare för Nolia Trädgård.

Det som nu utspelar sig är en situation som Nolia AB aldrig befunnit sig i under företagets dryga 50-åriga historia.

– Mycket har vi varit med om på Nolia, men det här är en helt unik situation. Vi har varit med om att lösa kriser som problem kopplade till allt från askmoln och flygstrejker till skyfall och en rad andra yttre omständigheter, men det här är något helt nytt, säger Jonas Dahlberg som fortsätter:

– Vi på Nolia kommer att följa den framtida utvecklingen av denna pandemi, samt följa myndigheternas rekommendationer och hoppas att allt ska kunna återgå till något som liknar normalt så snabbt som möjligt.

Mässans projektledare, Kristin Olsson, arbetar redan med nästa års mässa.

– Bland annat är Sara Bäckmo, som driver Nordens största trädgårdsblogg på sarabackmo.se och har gett ut fem böcker om grönsaksodling, klar för nästa års mässa, säger Kristin Olsson och fortsätter:

– Vi kommer att göra allt vi kan för att göra nästa års mässa till något alldeles extra eftersom det är 10-årsjubilieum. Redan i år har vi märkt av ett ökat intresse från långväga gäster att besöka mässan, inte minst tack vare specialerbjudande med tågresa och entrébiljett. Allt talar för att detta intresse kommer att öka till nästa år. Vår ambitionsnivå på allt från utställare till program kommer att öka till jubileumsmässan, säger mässans projektledare.

Kristin Olsson, projektledare Nolia Trädgård

kristin.olsson@nolia.se

Nolia Trädgård arrangeras av Nolia AB och är den största trädgårdsmässan norr om Stockholm. Här samlas cirka 8000 besökare och över 70 utställare. 2021 tioårsjubilerar mässan som hålls 23-25 april i Umeå på Nolia, Signalvägen 3.