Inbjudan till förhandsvisning av Stora Nolia för media fredag 5/8 kl. 10.00

Nolia AB har nöjet att bjuda in medierepresentanter till en förhandsvisning av årets Stora Nolia som i år hålls i Piteå. Intresset från utställare och besökare inför årets upplaga av landets största årliga besöksmässa är större än på länge.

– Det är därför extra roligt att kunna bjuda in media till årets förhandsvisning, säger Lars Olovson, projektledare för Stora Nolia.

Förhandsvisningen för media äger rum fredag den 5/8 klockan 10:00. Samling sker i provköket i Noliahall 2 där företrädare för Nolia AB ger en presentation av årets nyheter som Lilla Nolia, Wine & Beer Tasting och Stylingtorg, men också en genomgång av höjdpunkterna i programmet, hur mässområdet ser ut samt mycket annat.

Fakta Stora Nolia:

Stora Nolia är en nio dagar lång folkfest och Sveriges största besöksmässa med cirka 100 000 besökare och 800 utställare varje år. Under mässan omsätter besökarna cirka 400 miljoner kronor, vilket motsvarar 44 miljoner om dagen. I år hålls mässan i Piteå och öppnar 6 augusti. Vartannat år hålls mässan i Umeå.

Tidpunkt: 6-14 augusti 2016

Plats: Piteå