Närmast unika möjligheter för demonstration och provkörning på årets Load Up North

Årets Load Up North, som hålls i Fällfors, Västerbotten 1-3 september, får närmast unika möjligheter för demonstrationer och provkörning av maskiner och fordon.

– Vi har ett område med grus- och asfaltvägar, skogs- och gräsområden samt sandtag. Dessutom kommer det att kunna bedrivas sprängningar på området, berättar Bo Sandström, projektledare för Load Up North.

Load Up North öppnar första september 2016 i Fällfors, norr om Skellefteå på samma plats som Skellefteå Drive Center - som idag är Sveriges modernaste motor- och utbildningsanläggning.

Här förfogar Load Up North över ett enormt mässområde med omfattande demoytor något som gör att det mesta som finns på mässan kan provköras direkt på plats under verkliga förhållanden.

– På området finns möjlighet för utställarna att kunna demonstrera sina maskiner under realistiska förhållanden. Här finns grus- och asfaltvägar, skogs- och gräsområden samt sandtag på området, säger Bo Sandström.

Många företag har nappat på möjligheten att demonstrera sina produkter. Bland annat hittar man Swecon Anläggningsmaskiner AB – som säljer Volvo, GT-center, som är generalagent för JCB, en av världens största tillverkare av entreprenadmaskiner och Staffare, som har en rad varumärken inom entreprenad, lantbruk samt park och förvaltning. Andra företag som kommer att demonstrera sina produkter är Wist Last & Buss, som är Nordens största privata auktoriserade återförsäljare av Volvolastbilar och bussar, Bil Dahl med Mercedes lastbilar, Norrlands Bil Tunga Fordon AB med Scania lastbilar. Lantmännen med brett sortiment för produkter inom jord och skog samt Power Tools som kommer att ha ett sprängområde på mässan. Bara för att nämna några.

– Dessutom kommer Söderberg & Haak med lantbruksmaskiner, entreprenadmaskiner, traktorer och skördetröskor, Burlin Motor med fyrhjulingar samt Ströman Maskin med sopmaskiner, säger Bo Sandström.

Han ser enorma möjligheter för besökarna att ta del av demonstrationer som nästan ingen annan mässa klarar av.

– Vi tittar till och med på möjligheten att kunna provköra lastbilar inte bara på asfalt utan även i terräng. Det kommer att bli ett Load Up North med en bredd och med möjligheter för professionella användare att ta del av det bästa som finns på marknaden, menar Bo Sandström.

– Efterfrågan på en mässa i norra Sverige är enormt och då är det roligt att vi kan erbjuda ett större mässområde med större demoytor och större möjligheter till provkörning än någon gång tidigare, säger Bo Sandström, projektledare för Load Up North.

Bo Sandström, Projektledare
+46 (0)70 – 544 4878
bo.sandstrom@nolia.se

Load Up North är Sveriges intressantaste mötesplats för entreprenadmaskiner, transport och rekrytering, jord och skog samt väg och anläggning. Mässan genomförs vartannat år i Norrbotten och vartannat år i Västerbotten. I år hålls den på Skellefteå Drive Center, Fällforsheden 5, 930 52 Fällfors, Västerbotten 1-3 september 2016.

Öppettider

Torsdag 1 sept kl 11.00 - 17.00