Nolia Beer kör första digitala eventet på lördag med bryggarsamtal och provningar

När Nolia Beer tvingades flytta fram höstens mässa bestämdes det att övergå till digitala event fram till dess att Nolia Beer kan genomföras som besöksmässa.

– Nu på lördag, 30 januari, kör vi vårt första event, säger Sussi Wikström, projektledare för Nolia Beer.

Nolia Beers första liveevent under 2021 hålls lördag 30 januari klockan 17:00 på Facebook-eventet ”Nolia Beer live med Ölbranschen + gäster”.

Under denna livesändning får deltagarna att träffa några av Umeås främsta ölproducenter som kommer att föra ett samtal med moderatorn Staffan Ålander, som driver videopodcasten Ölbranschen.

Under liveeventet kommer det att diskutera flera viktiga ämnen med bryggeriernas uppkomst, hur den rådande pandemin påverkat ölproducenterna i Umeå, men främst kommer de att prata om framtiden.

– De kommer att prata om vad vi kommer få se i Umeå under 2021 och hur framtidsplanerna ser ut för alla bryggare i Västerbottensregionen. Jag tycker också att det ska bli intressant att få provsmaka och höra om ölen som blir presenterade för oss som nytt i deras portfölj säger Sussi Wikström, Nolia Beers projektledare.

Medverkar gör, förutom Sussi Wikström och Staffan Ålander, även bryggerierna Beer Studio, Bryggeriet i Umeå, Bryggverket, U&Me Beer och Westerbottens Bryggeri.

Under liveeventet blir det också provsmakning av bryggeriernas öl tillsammans med bryggarna:

• Beer Studio ”Crossfade sour ale”, artikelnummer 34787
  • U and Me Beer ”Umeå 10 imperial red ale”, artikelnummer 35100
  • Bryggverket ”Bryggverket Dubbel”, artikelnummer 35351
  • Westerbottens Bryggeri ”Snöan”, artikelnummer 31026

– Det känns jätteroligt att vi nu är igång med våra digitala event för Nolia Beer, säger Sussi Wikström.

Sussi Wikström, projektledare

susanne.wikstrom@nolia.se

Nolia Beer arrangeras av Nolia AB och är Norrlands egen ölmässa. Den hölls för första gången i Luleå våren 2019 och för fjärde gången i oktober 2019 i Umeå. Mässan bjuder på provsmakningar, föreläsningar samt mingel för besökarna och möjligheten att skapa eller öka sina nätverk. På mässan hittar man bland annat mikrobryggerier, större bryggerier, dryckesimportörer, bryggmästare och delikatessföretag.