Nolia bjöd på lokalvisning och livestream

Under måndagen höll Nolia AB ett kundevent i Umeå där lokalerna visades upp, de många mötesplatserna presenterades och där gästerna bjöds på livestreamade föreläsningar från Nordic Business Forum/sweden.
– Det blev ett lyckat event med många nöjda deltagare, säger Tommy Abrahamsson, vd på Nolia AB.

Det blev ett kombinerat kundevent och föreläsningsprogram när Nolia AB höll ett kundevent tillsammans med restaurang Kummin.

– Vi valde att testa att streama en föreläsningsdag live till publiken i Umeå och det fungerade bra, säger Jonas Dahlberg som är platschef på Nolia i Umeå.

Han får medhåll av Erik Lundström från Umeå FC som deltog under dagen.

– Jag har aldrig varit med om något liknande tidigare, men det fungerade jättebra, säger han.

Även kollegan Simon Mårtensson var inne på samma linje:

– Hade inte särskilda förväntningar innan. Det var jättebra, säger Umeå FC-anfallaren.

Det var fler som tyckte att formatet var spännande. Thomas Johansson från Dizparc tyckte att det bästa var att det i stort sett fungerade som att vara på plats och att det fanns möjligheter att nätverka.

–Jag jobbar med IT så på sikt skulle jag gärna se någon av de stora IT konferenserna på detta sätt, tycker han.

Anna Tedebring Thysell från Designmäklarna tyckte att dagen var superintressant och gav mycket nytt med många stora namn på föreläsningsprogrammet.

– Formatet känns spännande och ger mer frihet att röra sig som åhörare än en vanlig konferens, säger hon.

Jonas Dahlberg tyckte att försöket slog väl ut.

– Det gav helt klart mersmak och mycket talar för att vi kommer att göra fler livestreamade föreläsningar, både hela dagar och enskilda föreläsningar, säger han.

Nolias vd tycker att det är viktigt att ständigt utvecklas och hitta nya former för mötesplatser.

– Vi måste hitta nya former. Det här är ett sätt att göra det, men det finns även planer som att testa att livesända våra egna mötesplatser i VR. Att våga testa nya former för våra mötesplatser är väldigt viktigt, säger Tommy Abrahamsson, vd på Nolia AB.