Nolia bjuder på seminarium om mötesplatsens omvälvande kraft

Som en del av Norrbotten Media Week bjuder Nolia AB på ett seminarium om mötesplatsens omvälvande kraft tillsammans med Mikael Jansson, författare av boken ”Att tända en supernova” – en inspirations- och handbok för evenemangs- och mötesindustrin. Seminariet, som har fritt inträde, sker fredag 12 februari klockan 12.00 i kulturcentret Kaleido i Piteå.

Den 12 februari klockan 12.00 bjuder Nolia AB till ett inspirerande seminarium på Kaleido i Piteå om mötesplatsers omvälvande kraft. Det sker som en del av Norrbotten Media Week.

– Tanken är att kunna bidra med vår expertis kring att jobba med mötesplatser och framgångsrika evenemang, säger Tommy Abrahamsson, vd på Nolia AB.

Under seminariet ger Nolia tillsammans med en av författarna till boken ”Att tända en supernova - så skapas framgångsrika evenemang” tips och råd till de som arbetar med evenemang. Föreläsaren heter Mikael Jansson och är vd på Fairlink, som är ett kompetenscentrum för mäss- och mötesbranschen.

Att vara den största branschaktören i Norrland ger ett särskilt ansvar att utveckla denna del av landet.

– För att skapa utveckling gör vi det vi är bäst på, att skapa mötesplatser. Varje år arrangerar vi cirka 15 stora publik- och fackmässor i Norrland där Stora Nolia är den största mässan och Nolia Ledarskap & HR den viktigaste konferensen. Tack vare oss träffas varje år över 250 000 människor i direktsändning, säger Tommy Abrahamsson, vd på Nolia AB.

Han berättar att Nolia även hjälper andra att skapa mötesplatser genom att erbjuda konsulttjänster som projektledning men också uthyrning av lokaler, möbler, teknik och annan utrustning.

– För oss är samarbete jätteviktigt och att mötesplatserna blir av, inte att vi själva skapar alla. Många låter oss bygga mötesplatser eller använder sig av vår hjälp, men vi vill få kontakt med ännu fler som har målet att tillsammans utveckla Norrland. Vi tror att man gör det bäst i direktsändning, öga mot öga, säger Tommy Abrahamsson.

Johanna Blylod, marknadsansvarig Nolia AB
johanna.blylod@nolia.se