Bild från Stora Nolia 2018, senaste gången mässan hölls i Piteå.

Nolia planerar för Stora Nolia i Piteå 2021: ”Vi är redo om vi ges möjligheten”

Nolia planerar för att kunna genomföra årets Stora Nolia. Men det är ännu oklart vilka förutsättningar som kommer att gälla.

– Just nu så ligger besluten som styr detta helt utanför vår kontroll. Vi gör allt för att ge oss själva möjligheten att genomföra mässan, säger Jonas Dahlberg, vd på Nolia AB som arrangerar mässan.

Vårens vaccination mot Covid-19 öppnar för möjligheten att öppna för mässor i höst. Om mässfönstret öppnar står Nolia redo.

– Vi är redo om vi ges möjligheten. Som alla säkert förstår är folkhälsan viktigast även för oss, men om det skulle finns en chans att öppna Stora Nolia i augusti i år, är vi öppna för att anpassa oss till de regler som gör mässan möjlig, säger Jonas Dahlberg, vd på Nolia AB som arrangerar mässan.

Nästa Stora Nolia är planerat att öppna 7 augusti 2021 i Piteå och pågå i fem dagar, fram till 11 augusti.

– I augusti vill vi kunna presentera allt det vi arbetat med tillsammans med våra utställare för att skapa en fantastisk mässupplevelse för mässans alla besökare. Bara det faktum att höstens mässa sammanfaller med Piteås 400-årsjubileum, har gett oss extra energi i vårt arbete med mässan.

– Att göra mässor är det bästa vi vet och vi har märkt att längtan efter mässor även är stort från både besökare och utställare, säger Nolias vd, Jonas Dahlberg.

vd, Nolia AB
jonas.dahlberg@nolia.se

Stora Nolia är en av Sveriges ledande besöks- och handelsplatser. Mässan är en fem dagar lång folkfest och en av Skandinaviens största besöksmässor med cirka 80000 besökare och 400 utställare som hålls vart annat år i Piteå och Umeå. Nästa Stora Nolia hålls i Piteå 2021 från 7 till 11 augusti.