Ny digital konferens 2021: Euro Mine Connect | Nästa Euro Mine Expo hålls 2022

Euro Mine Expo flyttas fram och hålls nästa gång 14-16 juni 2022 i Skellefteå Kraft Arena.

Den 1-3 juni 2021 hålls en helt ny, digital konferens för gruvnäringen: Euro Mine Connect.

– Idéerna bakom, men också planerna för, denna digitala konferens tas fram nära samarbete tillsammans med vår organisationskommitté, våra partners och sponsorer. Vi har märkt att det finns ett stort behov inom gruvnäringen av att kunna utbyta innovationer och idéer men också att kunna nätverka, säger Sinnika Sjunnesson, projektledare för Euro Mine Expo.

Euro Mine Expo hålls i Skellefteå – i gruvnäringens hjärta. Nästa års mässa kommer att flyttas fram till 2022.

– Den rådande situationen ger oss inga andra alternativ än att flytta fram det Euro Mine Expo som skulle ha hållits 1-3 juni 2021 till året där på. Det gör att nästa Euro Mine Expo hålls 14-16 juni 2022 på samma arena som tidigare års mässa, säger Sinnika Sjunnesson, projektledare för Euro Mine Expo.

Under 2021 kommer det att hållas en helt ny, digital konferens för gruvnäringen: Euro Mine Connect. Enligt projektledaren kommer denna avknoppning från Euro Mine Expo att erbjuda en kompetent konferens med ett intressant och inspirerande program med föreläsningar, workshops och diskussioner kring aktuella ämnen inom gruvnäringen.

– Tillsammans med vår organisationskommitté, tekniska programgrupp och samarbetspartners är vi övertygade att Euro Mine Connect 2021 kommer att bli ett bra tillägg och avknoppning till det Euro Mine Expo 2022 som kommer att behålla sin position som en av Europas viktigaste mötesplatser för gruvnäringen, avslutar Sinnika Sjunnesson.

Sinnika Sjunnesson, projektledare
+46(0)70-661 15 64

sinnika.sjunnesson@nolia.se

Euro Mine Expo är en internationell mässa och konferens för gruvindustrin som hålls vartannat år. Mötesplatsen arrangeras i Skellefteå av Nolia, Norrlands största arrangör av mötesplatser. Euro Mine Connect kommer att hållas 1-3 juni 2021 och Euro Mine Expo hålls 14-16 juni 2021 på Skellefteå Kraft arena.