Stora Nolia – en viktig mässa för företagen

Stora Nolia – Sveriges största besöksmässa – är en viktig mässa för företag från hela landet.

Det vet Per Grödevik, vd på Nordic Husbilar i Kristinehamn.

– Vi har varit med i mer än femton år och vi är alltid nöjda, säger han.

Nordic Husbilar i Kristinehamn har tillverkat husbilar sedan 1990. Företagets filosofi är att kunden ska kunna utnyttja sin husbil året om och därför har alla modellers chassi, kaross och inredning anpassats till den nordiska vargavintern.

– Vi har många kunder i Norrland, så det är viktigt för oss att visa upp oss där också – och inte bara på mässor i mellersta Sverige, säger Per Grödevik, vd på Nordic Husbilar.

I mer än femton år har Nordic Husbilar funnits med på Stora Nolia, som arrangeras i Umeå den 6–14 augusti. Stora Nolia är Sveriges största besöksmässa med cirka 110 000 besökare varje år.

– Hit kommer folk från hela Sverige. Det är en väldigt positiv mässa med bra publik. Och den ligger rätt i tiden, många är lediga då och gör besöket på Stora Nolia till en semestertripp.

Intresset för både husbilar och husvagnar ökar stadigt och utställarna på Stora Nolia passar gärna på att presentera nya bilmodeller.

– Det är populärt bland besökarna. Vi säljer bra på Stora Nolia, säger Per Grödevik och fortsätter:

– I takt med att fritidsbehovet växer i samhället bli det allt viktigare för oss att synas. Då är Stora Nolia perfekt!

Från Kristinehamn medverkar även Cabby Caravan.

På Stora Nolia uppträder en mängd aktuella artister, bland annat Pernilla Wahlgren, Swingfly, Sara Varga och Susanne Alfvengren. Därtill visar Malin Berghagen paryoga, trädgårdsexperten Gunnel Carlson inspirerar och Lulu Carter inreder. I år samarbetar Stora Nolia med Rädda Barnen och en stor auktion kommer att anordnas på mässan dit utställare uppmanas att skänka produkter och tjänster. Alla intäkter från auktionen går oavkortat till Rädda Barnens verksamhet.

För mer information kontakta:

Jan-Olof Sandberg, programansvarig Stora Nolia, 070-674 74 64

Lars Olovson, projektledare Stora Nolia, 070-510 73 58

Margaretha Lundquist, vd Nolia, 070-585 05 48

• Dalarna

Stora Nolia är regionens årliga mötesplats för näringslivet och Sveriges största årliga besöksmässa. Nolia AB, Norrlands största mässarrangör, ägs av Umeå och Piteå kommun.
Mer information om Stora Nolia: www.nolia.se/stora
Mer information om Nolia: www.nolia.se