Stora Nolia i Piteå: Storpublik första dagen och många nöjda utställare

Första dagen av Stora Nolia bjöd på många besökare och ett stort antal sålda Stora Noliaband, ett band som ger tillgång till alla mässans dagar.

– Vi är jättestolta över mässan och lite rörda över mottagandet från besökarna. Det har varit en fantastisk dag, säger Peter Kattilasaari, projektledare för Stora Nolia som också gläds över de många nöjda utställarna.

Det var med stor förväntan mässteamet, med projektledare Peter Kattilasaari i spetsen, öppnade grindarna till årets mässa.

– Vi hoppade på ett bra mottagande och många besökare. V är fantastiskt nöjda med första dagen. Inte minst för att många skaffat Stora Noliabandet och att många utställare haft en bra försäljning, säger Peter Kattilasaari.

En av många utställare som var nöjd efter första dagen var Niklas Hellman från Klimatkompetens som säljer värmeväxlare.

– Vi gjorde vår första affär redan tre minuter efter att mässan öppnat och sedan rullade det på. Vi har inte ens hunnit äta lunch. Jag är jättenöjd med första dagen., säger han.

Även Frank Kuks från Lapland Tubs, som säljer flytbryggor och utebad är också nöjd.

– På tre timmar sålde jag slut på alla mina produkter i montern. Jag kommer definitivt tillbaka till Stora Nolia, säger han.

Peter Kattilasaari, projektledare

+46 (0)70 535 34 49peter.kattilasaari@nolia.se

Fakta Stora Nolia:Stora Nolia är en nio dagar lång folkfest och en av Skandinaviens största besöksmässor med cirka 90 000 besökare och 500 utställare varje år. Under mässan omsätter besökarna närmare 500 miljoner kronor, vilket motsvarar 55 miljoner om dagen. Totalt bidrar mässan till värden på nära 600 miljoner till regionen. I år hålls mässan i Piteå och öppnar 4 augusti. Vartannat år hålls mässan i Umeå.

Tidpunkt:4–12 augusti 2018

Plats:Piteå