Coronavirus (Foto:istockphoto.com/RomoloTavini)

Nomor i beredskap för sanering av coronasmitta

På grund av omständigheter gällande spridningen av coronaviruset och risken för covid-19 i världen, har Nomor ökat sin beredskap för denna typ av saneringstjänster över hela landet. Med lång erfarenhet av att sanera utrymmen och inventarier mot patogena smittor har Nomor kapacitet att ta fram anpassade lösningar för olika typer av verksamheter hos både företag och offentlig sektor.

För ett företag eller offentlig arbetsgivare som får in en smitta i verksamheten kan det få stora konsekvenser – det är därför viktigt att snabbt hitta smittokällan och vid behov sanera lokaler och utrustning för att förhindra vidare smittspridning. I dagsläget arbetar Nomor förebyggande på bred front för att motverka spridningen av coronaviruset. Det kan vara viktiga samhällsfunktioner, såsom skolor och förskolor, butikslokaler och även kontor.

Nomor har även tagit fram en beredskapsplan för sin egen personal, om någon skulle behöva sättas i karantän.

– På så sätt säkerställer Nomor driften i rådande situation och så långt det är möjligt med hänsyn till eventuell förändring av Folhälsomyndighetens rekommendationer, eller allmän situationsförändring gällande coronasmittan i Sverige, säger Jakob Sellgren, VD på Nomor.

I en tid då många företag väljer att stänga hela eller delar av sin verksamhet satsar Nomor istället på att anpassa driften efter rådande situation.

– Det kommer in ett ökande antal förfrågningar om coronasaneringar och vi har i dagsläget god kapacitet att möta behovet, säger Jakob Sellgren. Vi vill därför på det här sättet informera flera företag och offentliga verksamheter att vi har möjlighet att hjälpa dem med sanering för att motverka smittspridning, avslutar Jakob Sellgren.

Samtidigt är Nomor måna om både personalens och kundernas säkerhet i detta och följer självklart Folkhälsomyndighetens rekommendationer för att undvika smittspridning. Det finns också en beredskapsplan att ta till om situationen förändras, och en kontinuerlig dialog hålls inom bolaget för att fånga upp eventuella fall av corona.

För mer information, kontakta:

Jakob Sellgren, VD Nomor AB

070-2404735, jakob.sellgren@nomor.se

Mer information om tjänsten finns på nomor.se

Företagskunder och ansvarig inom offentlig sektor kan kontakta Nomor direkt på 0771–122 300 för mer information och hjälp vid eventuella utbrott av smitta.