Hur vårt lager är en nyckel i erbjudandet

Hur vårt lager är en nyckel i erbjudandet

Vi är Skandinaviens bredaste leverantör av nonwoven. Men vi säljer inte bara nonwoven och utveckling av nya material. Vi säljer även trygghet i form av lager, logistik och leveranssäkerhet. Jodå, många av våra kunder väljer oss eftersom vi kan lagerhålla deras produkter på vårt stora lager i södra Sverige. Det gör att vi kan leverera snabbt och ta hand om hela logistiken kring materialet.

Minskad risk

I en värld där leveransproblem ökat kraftigt de senaste åren på grund av råmaterialbrist, överbelastade hamnar, stängda gränser och brist på containrar så har risken för att produktionen påverkas eller stoppas blivit större än någonsin eftersom materialbrist kan uppstå snabbt och oväntat.

Därför har allt fler tillverkande företag som använder nonwoven i sin produktion valt att öka sin lokala lagerkapacitet för att minska risken att stoppa produktionen på grund av materialbrist.

Lager nära för snabb leverans

Vår maskinpark kan både skära och rulla om, såklart, men vi håller också ett lager åt kunder som önskar det. Det gör att de kan köpa rimliga volymer för att ha ett lager nära för trygg leveranssäkerhet.

Detta är särskilt viktigt för alla de verksamheter som har specifika krav på nonwoven – dvs där materialet inte är direkt utbytbart.

Hela logistiken

Många av våra kunder är globala aktörer där nonwoven är en kritisk materialkomponent, men en komponent av många. Det gör att vi ofta ombeds ta ansvaret för hela logistiken kring materialet såsom inköp, konvertering och leveranser till produktionsenheter. Men vi hjälper även till med förpackning och distribution till olika tillverkningsenheter eller återförsäljare.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig så besök vår hemsida. Där kan du även beställa prover av nonwoven.