Kit för specialwipes – även för tuffare rengöring

Kit för specialwipes – även för tuffare rengöring

Vi erbjuder sedan tidigare nonwoven för wipes. Men nu har vi ett nytt erbjudande med torr nonwoven på rulle som paketeras i plastburk för företag som själva tillhandahåller sin egen rengöringsformula.

Olika nonwoven för olika syften
Wipes på rulle kan fås i olika nonwovenmaterial med olika egenskaper.

• Spunlace är det vanligaste wipes-materialet – det är mjukt och används ofta i hudnära produkter.
  • Meltblown är ett nonwoven material med lite grövre yta som används för tuffare rengöring – exempelvis klotter.
  • Wetlaid kan också användas - det är ett lite mer pappersliknande nonwoven

Alla material tål alkohol och kemiska påfrestningar – även rengöringsmedel för tuffare utmaningar. Rullarna innehåller perforerade arks så det är lätt att dra varje wipes.

Paketering

Vi erbjuder våra wipes på rulle levererade i en plastburk. Vi har ett stort utbud av burkstorlekar och både burk och lock kan fås i olika färger. Vi kan även se till att burken förses med er etikett.

Vår nonwoven levereras torra på rulle i burken. Kunden fyller sedan på med sin unika rengöringsvätska och försluter burken med medföljande aluminiumlock.

Specialwipes

Vi har lång erfarenhet av att ta fram specialwipes där vi tillhandahåller rätt nonwoven medan kunden tillhandahåller rengöringsvätskan. Här är några exempel på specialwipes.

• Bilar invändigt eller särskilt svåra vätskor
  • Möbelrengöring
  • Kläder - rengöring av särskilda tyger eller fläckar
  • Special wipes för byggindustrin
  • Desinficering till sjukvård, veterinär eller andra verksamheter med hygienkrav

Hållbara alternativ

Nya regler säger att wipes som innehåller plast måste förses med en ikon som föreställer en död sköldpadda. Det har lyckligtvis skyndat på utvecklingen av hållbara wipes. Kontakta oss för att få mer information om de hållbara alternativ som vi har tillgängliga för just wipes.

För att beställa prover så besök vår hemsida eller kontakta oss på info@nonwoven.se