Nya maskinpark: Mer exakt nonwoven till era produktionslinjer

Nya maskinpark: Mer exakt nonwoven till era produktionslinjer

Nu kan vi ännu bättre serva våra kunder med ännu mer precision när ni måttbeställer nonwoven som ska passa just er produktionslinje. Stora investeringar i en ny maskinpark gör att vi nu kan leverera större och mer exakta rullar med konverterad nonwoven.

En av våra styrkor är att köpa in stora volymer nonwoven på väldigt stora rullar från leverantörer över hela världen. Dessa konverterar vi sedan till mindre rullar, arkar eller skär dem efter mått som sedan kan matas rakt in i våra kunders industriproduktion. Det gör att vi kan hålla bra priser och samtidigt serva kunderna utifrån deras behov.

Ny maskinpark

Just nu gör vi en stor investering i att uppgradera vår maskinpark på huvudkontoret i Kristianstad för att kunna förbättra exaktheten och erbjuda större rullar.

Den första uppgraderingen är redan installerad och i bruk. Den nya maskinen klarar av att hantera upp till 1 meter i diameter på rullarna. Samt från 40 mm upp till 2100 mm bredd beroende på vilken typ av nonwoven.

Exaktheten är väldigt hög – vilket är extra viktigt ide fall då materialet ska rakt in i kundernas produktionslinje – och även viktigt om materialet är tänjbart. Vi klarar toleranser ner till +/- 1 mm på bredden.

Om några veckor anländer dessutom ytterligare två nya konverteringsmaskiner från Italien.

Ökad produktion

Under pandemin då efterfrågan på nonwoven gick i taket skalade vi även upp produktionen med fler skift. Vi kan enkelt skala upp produktionen vid stor och brådskande efterfrågan vilken kan vara bra att veta.

Fler anställda

Under året har vi även utökat teamet – både på sälj- och produktionssidan. Besök gärna hemsidan för att få ansikten på våra medarbetare.

Det har ett expansivt och spännande år på Scandinavian Nonwoven. Vi vill även passa på att berätta att vi även lagerhåller nonwoven åt våra kunder.

Är du intresserad av att veta mer om hur vi kan serva er med måttbeställd nonwoven, eller om du är intresserad av att komma på ett besök så kontakta oss på info@nonwoven.se eller 044–203960

Och kom ihåg att du kan beställa prover på olika typer av nonwoven på vår hemsida https://www.nonwoven.se/bestall-prover/