Stockholmare lär sig e-handel i Göteborg!

Det börjar dra ihop sig inför Scandinavian E-Business Camp 2010. Den 26-28 maj fylls Billdal utanför Göteborg med e-handlare och e-handelsexperter. Det som väntar är tre fullspäckade seminariedagar med det senaste i ämnet e-handel. Dessutom ska 2009 års e-handlare utses. Intresset är stort, inte minst från Stockholm.

Den 26-28 maj bjuder Jetshop, Skandinaviens största leverantör av e-handelsbutiker, in till tre seminariedagar i ämnet e-handel. Efterfrågan på biljetter är stor och majoriteten av de som hittills är anmälda kommer från Stockholm. Flera stora e-handlare finns såväl i publiken som på scen.

– Efter att ha fått dela framgång med många duktiga e-handlare känns det extra roligt att få dela med sig av framgångsrecept i seminarieform med Scandinavian E-Business Camp. Vi ser att behovet finns och är stolta över att få tillföra denna typ av kunskapsöverföring, säger Christian Zanders, vd och koncernchef för Jetshop i Skandinavien.

Scandinavian E-Business Camp bjuder på e-handelskunskap för såväl nya som etablerade e-handlare. Den som är intresserad av att starta e-handel och vill ha svar på hur man ska gå till väga besöker med fördel eventet dag ett, onsdag 26 maj. Branschexperter delar då med sig av sin kunskap om hur man bland annat arbetar effektivt och mätbart med marknadsföring, nyttjar smidiga betalningslösningar och logistik.

Dag två och tre, 27-28 maj, ligger fokus på etablerade e-handlare som vill utveckla sin försäljning och verksamhet. Lär dig utnyttja kraften i Google, ta del av Microsofts kunskap om hur du på bästa sätt marknadsför ditt varumärke och inspireras av Exportrådets tips på hur du expanderar din e-handel utanför Sverige. Dessutom utses och prisas 2009 års e-handlare under Jetshop Awards på torsdagskvällen.

Scandinavian E-Business Camp arrangeras tillsammans med Posten, Klarna, Dibs och Swedbank. Moderator för eventet är Magnus Höij, chefredaktör för Internetworld.

För frågor gällande Jetshop kontakta:
Christian Zanders, CEO Jetshop tel. telefon +46 31 760 71 70, mobil +46 707 76 60 76, e-post Christian.zanders@jetshop.se

För pressinformation kontakta:
Anja Källstedt, Pr Manager Jetshop telefon +46 8 518 00 577, e-post anja@sveareklam.se

Mer information om Jetshop finns på: www.jetshop.se och www.jetshopfree.com

Om Jetshop
Jetshop AB är ett skandinaviskt företag som utvecklar och marknadsför e-handelssystem för små och medelstora företag. Jetshop designar och lanserar kundens butik på Internet. I Jetshops grundpaket ingår förutom de ledande tekniska tjänsterna för e-handel även webbdesign, affärsutveckling och rådgivning för att vidareutveckla affären på Internet. Jetshop grundades 2003 och har snabbt vuxit till den största leverantören av skräddarsydda butiker i Skandinavien. Cirka 2 000 små och medelstora företag använder i dag Jetshop med en samlad årsomsättning på över 1 miljard SEK via Internet. I november 2009 utsågs Jetshop för tredje året i följd till ett av Sveriges snabbast växande teknologiföretag av Deloitte vid Sweden 2009 Technology Fast50.

• Elektroniska affärer, kommunikation

Mikaela Lennermar