Familjecampingen Björkängs Havsbad blir del av Nordic Camping & Resort

”Vi är väldigt glada över att Björkängs Havsbad nu blir en del av Nordic Camping & Resort familjen. Ägarna till Björkängs Havsbad, familjen Nilsson, har gjort ett fantastiskt arbete med att utveckla den befintliga anläggningen och det känns spännande och roligt att äntligen kunna erbjuda våra kunder en anläggning vid Sveriges Riviera. Denna pärla vid havet, nära Varberg och Falkenberg, är ett måste för en sann campare. Utöver dagens befintliga camping finns goda möjligheter att utveckla attraktioner och boendeformer på andra intilliggande fastigheter som ingår i denna uppgörelse. Om några år är detta en fullskalig Resort. Sonja Nilsson med familj har gjort ett otroligt jobb och vi vill nu ta vid och utveckla områdena runt campingen ytterligare.”, säger VD Tom Sibirzeff för Nordic Camping & Resort.

Björkängs Havsbad är en fyrstjärnig familjecamping precis invid havet och bara minuter från E6:an. Campingen har idag cirka 420 elplatser och tiotal stugor av olika storlekar. Anläggningen utvecklas ständigt och nya boendeformer tillkommer även till årets säsong.

”Det känns otroligt bra och tryggt att få lämna över till en professionell aktör som Nordic Camping & Resort. För oss fanns bara Nordic Camping när det kom till att hitta en större aktör i branschen som tagare till vår verksamhet. Björkängs Havsbad är nu redo att utvecklas ytterligare som del av Nordic Camping familjen”, säger Sonja och Bo Nilsson.

Mer information om Nordic Camping & Resort finns på www.nordiccamping.se

Kontakt:

VD Nordic Camping & Resort, Tom Sibirzeff

070-899 03 03 / tom@nordiccamping.se

Sonja Nilsson, VD  Björkängs Havsbad

Nordic Camping & Resort (publ) är Sveriges ledande kedja inom camping och resort. Verksamheten bedrivs på 19 anläggningar från Östersund i norr till Helsingborg i söder. Bolagets affärsidé är att erbjuda en kedja med varierande boendeformer under ett varumärke med ett tydligt koncept där kundens helhetsupplevelse står i centrum. Nordic Camping & Resort AB (publ) vision är att vara det marknadsledande alternativet i Norden för upplevelsebaserat semesterboende i kombination med ett risktäckande hotellkoncept. Bolagets aktie handlas på Aktietorget med kortnamnet CAMP. Bolaget har kreditvärdighet AAA hos kreditvärderingsföretaget Soliditet. För mer information besök www.nordiccamping.se