Nordic Camping & Resort Årsredovisning 2013

Ännu ett fantastiskt år med stark tillväxt för Nordic Camping & Resort. Omsättningen har ökat med nästan 40 %. Men det var inte bara tillväxt. 2013 blev också bolagets lönsammaste någonsin. Rörelseresultatet ökade till drygt 13 MSEK, vilket är en ökning med nästan 10 MSEK.

Se bifogad pdf för att ta del av hela Årsredovisningen för 2013.

Nordic Camping & Resort (publ) är Sveriges ledande kedja inom camping och resort. Verksamheten bedrivs på 11 anläggningar från Östersund i norr till Helsingborg i söder. Bolagets affärsidé är att erbjuda en kedja med varierande boendeformer under ett varumärke med ett tydligt koncept där kundens helhetsupplevelse står i centrum. Nordic Camping & Resort AB (publ) vision är att vara det marknadsledande alternativet i Norden för upplevelsebaserat semesterboende i kombination med ett risktäckande hotellkoncept. Bolagets aktie handlas på Aktietorget med kortnamnet CAMP. Bolaget har kreditvärdighet AAA hos kreditvärderingsföretaget Soliditet. För mer information besök www.nordiccamping.se