Nordic Camping tecknar avtal med Menigo Foodservice

(AktieTorgetCAMP)

Nordic Camping & Sports byter namn till Nordic Camping & Resort och utvecklar tillsammans med Menigo framtidens butikskoncept inom camping

För att spegla den utveckling som bolaget nu genomgår, från klassisk campingkedja till en kedja av semester och boenderesorts, byter Nordic Camping & Sports nu namn till Nordic Camping & Resort.

I linje med att våra gäster efterfrågar såväl högkvalitativt boende som paketlösningar och upplevelser så anpassar vi vårt koncept.

Flertalet av våra anläggningar har redan uppnått det vi menar med Resort, nämligen högkvalitativt boende, attraktiva paketlösningar och aktiviteter. Vi ser också en tydlig efterfrågan på ett tilltalande utbud av varor i våra butiker.

Som ett led i resortkonceptet har bolaget idag tecknat avtal med dagligvarugrossisten Menigo Foodservice om att implementera TIME-konceptet på våra butiker, vilket är ett starkt butikskoncept för servicebutiker med kassalösning , tjänstepaket, marknadsföring och säljande inredning.

Först på tur för TIME-konceptet står vår nya anläggning Edsviks camping samt Råå Vallar Resort och därefter Västerås Mälarcamping. Avsikten är att alla butiker inom Nordic Camping & Resort på sikt skall ingå i TIME-konceptet.

Bolaget har under de senaste åren framgångsrikt fokuserat på lönsamheten i camping och boendeledet. Styrelsen sätter nu även butikerna i fokus och bedömer att avtalet med Menigo kommer att leda till bättre styrning och ökad lönsamhet i butiksledet på våra anläggningar. Avtalet löper under 5 år och är värt ca 15 miljoner.

Formellt kommer namnbytet att fastställas på årsstämman den 12 maj 2011.

För ytterligare information kontakta:

VD Nordic Camping