PÅMINNELSE: VÄLKOMMEN PÅ LUNCH - "KREDITERS HIMMEL OCH HELVETE" 12 DEC

PÅMINNELSE: VÄLKOMMEN PÅ LUNCH - "KREDITERS HIMMEL OCH HELVETE" 12 DEC

Nordic Cross hälsar dig välkommen till en lunch där vi delar med oss av våra erfarenheter och reflektioner på ränte- och kreditmarknaden på temat ”krediters himmel och helvete”. Flera år av sjunkande räntor och stora inflöden till företagsobligationsfonder har skapat såväl utmaningar som möjligheter. Under lunchen kommer vi bland annat beröra följande frågeställningar.

• Kan man hantera framtida kredit-, volatilitets- och likviditetsrisker på effektivt sätt?
  • Skall man som rådgivare förlita sig på SRRI skalan (1-7) mot kund i sin rådgivning eller inte?
  • Vad kan man måla upp för ett scenario i en stressand företagsobligationsmarknad?

I vårt nyhetsrum finner du våra senaste bloggar på temat "krediter"

- Har skräpobligationer lägre risk än amerikanska statspapper

- Nordic Cross alternativa kreditfond hittar värde när andra säljer

- The Mother of all Dips

Ni får en presentation av våra tre ränteförvaltare Magnus Nilsson, Fredrik Tauson och Emil Nordström som bland annat behandlar ovan frågeställningar.

När: 12 dec

Var: Carnegiehuset, Regeringsgatan 56, Plan 13, Stockholm

Tid: 11.45-13.00

O.S.A till team@nordiccross.com så snart som möjligt.

Taggar

Nordic Cross Asset Management AB startades 2016 tillsammans med Altorägda Carneo AB. Nordic Cross förvaltar idag fyra stycken alternativa fonder under en ESG policy. Bolaget ingår i Carneo-gruppen där också bl a Carnegie Fonder, C WorldWide Asset Management och OPM ingår.

Telefon 08-213808

Investeringar i fondandelar är förenade med risk. Historisk avkastning är ingen garanti för framtida avkastning. De pengar som placeras i fonden kan både öka och minska i värde och det är inte säkert att du får tillbaka hela det insatta kapitalet. Fonderna Nordic Cross Stable Return, Nordic Cross Total Return Bond Fund, Nordic Cross Small Cap Edge samt NCAM Balanserad får använda derivat. Fonden Credit Edge förvaltas av CAAM Fund Services under varumärket Nordic Cross och är en specialfond enligt lagen (2013:561) om förvaltare av alternativa investeringsfonder (LAIF). Fonden får använda derivat. För mer information, fullständig informationsbroschyr, fondfaktablad, årsberättelse och halvårsredogörelse se vår hemsida www.nordiccross.com

Joakim Stenberg

Presskontakt Founding Partner +46705535267