Världsutställningen Titanic The Exhibition till Göteborg

Pressmeddelanden   •   Maj 22, 2018 09:08 CEST

Den 15 april 1912 sjönk Titanic i det iskalla vattnet i Nordatlanten. 106 år efter katastrofen, då 1495 personer omkom, kan du uppleva Titanics myter, historier och glans i en av världens största vandringsutställningar. Titanic The Exhibition har premiär i Galleri Fredstan, Göteborg den 21 september. Välkommen ombord!

Världsutställningen Titanic The Exhibition till Malmö

Pressmeddelanden   •   Maj 26, 2017 10:00 CEST

Den 15 april 1912 sjönk Titanic i det iskalla vattnet i Nordatlanten. 105 år efter katastrofen, då 1495 personer omkom, kan du uppleva Titanics myter, historier och glans i en av världens största vandringsutställningar. Titanic The Exhibition har premiär på Malmömässan den 21 september. Välkommen ombord!

Besökssuccé - Titanic ligger kvar i Göteborg tre veckor till!

Pressmeddelanden   •   Mar 18, 2019 08:30 CET

Titanic The Exhibition kom till Göteborg i september 2018. Sex långtradare rullade in till Göteborg med världsutställningen i lasten. Planen var att visa utställningen på Galleri Fredstan, Södra Hamngatan 55, till och med den 31 mars 2019. Men, mottagandet och intresset för det sjunkna fartyget, dom specialbyggda interiörerna och dom gripande livsödena har varit stort.

Dinosaurier invaderar Skellefteå i sommar!

Pressmeddelanden   •   Mar 08, 2019 10:00 CET

Skellefteå gästas till sommaren av världsutställningen Dinosaurs The Exhibition. Utställningen tar gästerna tillbaka i tiden på ett dinosaurieäventyr till en jord som skiljer sig mycket från idag, en tid före dom kontinentindelningarna vi har idag. En tid när frodiga landskap täckte Afrika och grönska var normen i Antarktis. Utställningen har Nordenpremiär i Skellefteå den 30 maj 2019.

Future Summit är tillbaka!

Pressmeddelanden   •   Mar 04, 2019 08:00 CET

Den 11 september kommer Norrköping åter vara värd för Future Summit. 2018 var första året som eventet gick av stapeln med föreläsare från Google X, Microsoft, Nike m.fl

Biljettsuccé, 30 000 biljetter sålda till PAW Patrol Live!

Pressmeddelanden   •   Feb 25, 2019 12:46 CET

Ett riktigt musikaläventyr väntar i Halmstad Arena lördagen den 9 mars. Då kommer dom hjältemodiga valparna från PAW Patrol till Halmstad.

Biljettsuccé, 30 000 biljetter sålda till PAW Patrol Live!

Pressmeddelanden   •   Feb 25, 2019 11:09 CET

Ett riktigt musikaläventyr väntar i IFU Arena lördag den 2 mars. Då kommer dom hjältemodiga valparna från PAW Patrol till Uppsala.

Biljettsuccé, 30 000 biljetter sålda till PAW Patrol Live!

Pressmeddelanden   •   Feb 14, 2019 11:02 CET

Ett riktigt musikaläventyr väntar i Malmö Arena söndag den 24 februari. Då kommer dom hjältemodiga valparna från PAW Patrol till Malmö!

Uppsala värdstad för världsutställningen Titanic The Exhibition sommaren 2019. Premiär 17 maj.

Pressmeddelanden   •   Feb 12, 2019 09:00 CET

Den 15 april 1912 sjönk Titanic i det iskalla vattnet i Nordatlanten. 107 år efter katastrofen, då 1496 personer omkom, kan du uppleva Titanics myter, historier och glans i en av världens största vandringsutställningar. Titanic The Exhibition har premiär i Uppsala, på Fyrishov, den 17 maj och pågår till 25 augusti. Välkommen ombord!

Skånegrabbarna Kaiser och Amadeus stjärnor i succéföreställningen PAW Patrol Live!

Pressmeddelanden   •   Feb 11, 2019 19:06 CET

Ett riktigt musikaläventyr väntar i Helsingborg Arena den 16 mars då 3000 barn kommer möta dom hjältemodiga valparna från PAW Patrol! Två av huvudkaraktärerna spelas Helsingborgbördige Kaiser Salomsson och av Amadeus Dahlgren från Östra Ljungby.

Om Nordic Exhibitions & Events AB

We create memorable experiences