17 000 biljetter är redan köpta till Auschwitz. Not long ago. Not Far away till stoppet i Malmö.

· Utställningen öppnar i Malmö i slutet av maj 2022.
· Förköpsbiljetter finns redan tillgängliga online för allmänheten.

Tillsammans med svenska bolaget, Nordic Exhibitions, öppnar Musealia upp utställningen den 26 maj i Malmö, Sveriges tredje största stad. Med närheten till Danmark och norra Europa väntas besökare även utanför Sveriges gränser. Redan under första veckan har ca 17 000 biljetter sålts till både skolor och privatpersoner.

Malmö, som nyligen var värd för Internationella Förintelsekonferensen, har ett starkt engagemang av flera skäl, en av dem är sin egen historia, eftersom de vita bussarna kom till staden med judar som just hade befriats från koncentrationslägren efter andra världskriget.

Staden har också under flera år arbetat mycket aktivt och framgångsrikt för att bekämpa den antisemitism som staden drabbats av.

Webbplats:
www.auschwitz.net

Om Nordic Exhibitions & Events
Nordic Exhibitions producerar, arrangerar och förmedlar utställningar på den internationella marknaden med globalt kända varumärkeskoncept inom områdena: underhållning, lärande, historia och vetenskap. Under 2022 presenterar vi fyra världsutställningar; Auschwitz. Not long ago. Not far away. i Malmö, Titanic The Exhibition i Sundsvall, Van Gogh Alive - The Experience i Uppsala och Legendary Louis Vuitton Trunks The Exhibition i Seoul, Korea.