70 000 tog del av historien om Titanic!

70 000 tog del av historien om Titanic!

I söndags stängde succéutställningen Titanic The Exhibition sina entréer på Malmömässan. Sedan premiären den 21 september 2017, har världsutställningen gästats av hela 70 545.

Titanic The Exhibition har turnerat i flera storstäder som bl. a Berlin, Madrid, Kiev och Mexiko. Över 2 miljoner gäster har nu upplevt historien om världens mest kända fartyg som tidigt på morgonen den 15 april 1912 sjönk efter att ha kolliderat med ett isberg i norra Atlanten. 1 495 personer omkom.

Från söder till norr
Titanics myter, historier och glans berättas nu vidare i Sverige. Den 27 april 2018 har Titanic The Exhibition premiär i Eddahallen, Skellefteå.