16% besökarökning och prisregn när Möten & Event arrangerades på Kistamässan

16% besökarökning och prisregn när Möten & Event arrangerades på Kistamässan

Årets Möten & Event slog ett nytt besökarrekord blev en riktig framgång för branschen och dess deltagare när den arrangerades den 21-22 februari på Kistamässan i Stockholm. Under två spännande dagar samlades över 150 utställare och 3400 besökare, vilket markerar en imponerande besökarökning på 16% jämfört med föregående år.

Innovationer och nyheter stod i centrum under två intensiva mässdagar när utställare från hela mötesindustrin samlades som i sin tur skapade en energisk och inspirerande atmosfär. Intresset och engagemanget från både besökare och utställare påvisar mötesplatsens viktiga roll för branschen.

De fyra scenerna var fyllda med inspirationstalare och branschfolk där talare som bl.a. Anders Tegnell, Christer Björkman, Tony Irving, Kodjo Akolor m.fl. som var med och delade kunskap, glädje och inspiration. Nyhet för i år var bubbelbaren som gjorde entré på mässgolvet, där möten, nätverkande och skön stämning uppstod.

Under årets mässmingel bjöds det på en helt ny nivå när Live Expo tillsammans med Trippus drog i växeln och skapade en glittrande festivalmiljö inne på mässgolvet där prisutdelningar, nätverkande, mingel, photobooth och LED-show framfört av Act Of Emotion ramade in dagen.

Prisutdelningar:

En nyhet för året var prisutdelningen av ”Årets VD” som delades ut till fyra värdiga pristagare:
David von Laskowski från Picadeli & Greenfood Group
Torbjörn Eriksson från Worklife Group
Malin Kindstedt från Alfred Consulting
Truls Christenson från Rescued Fruits

Dessa entreprenörer och deras företag har alla visat enastående ledarskap och innovation inom sina respektive områden.

Den årliga prisutdelningen av Narrenpriset, delades även den ut under minglet och den lyckliga vinnaren av årets Narrenpris tilldelades Lotta Giesenfeld Boman, VD och ägare på Sigtunahöjden, för hennes enastående bidrag till branschen och hennes utmärkta ledarskap.

Möten & Event 2024, var en plattform för att fira framgång och innovation inom mötes- och evenemangsbranschen. Vi är stolta över att kunna erkänna och hylla de inspirerande ledarna och företagen som har bidragit till att forma vår industri", säger Jennifer Björk, affärsområdeschef. ”Möten & Event 2024, blev därmed inte bara en plattform för att visa upp det bästa inom branschen utan också ett viktigt tillfälle för gemenskap och samarbete. Vi ser fram emot att fortsätta att driva fram innovation, och nytänkande inom mötes- och eventindustrin” avslutar Jennifer.

För mer information, vänligen kontakta:

Möten & Event

Jennifer Björk

Telefon: +46 (0)31 – 788 45 20

jb@liveexpo.se

Om Möten & Event:

Möten & Event är en årlig sammankomst som samlar branschexperter, leverantörer och beslutsfattare inom mötes- och eventindustrin för att främja innovation, nätverkande och kunskapsutbyte. Möten & Event är Sveriges största mässa och mötesplats för branschen och det ledande evenemanget för alla som är intresserade av att driva framgångsrika möten och