Den ledande konferensen för e-hälsa och välfärdsteknologi

Den ledande konferensen för e-hälsa och välfärdsteknologi

Äntligen kan alla som arbetar i vård och omsorg få sin självklara mötesplats när e-Hälsa+MVTe arrangeras den 25–26 januari på Kistamässan i Stockholm. e-Hälsa+MVTe är Nordens ledande konferens för hela den offentliga sektorn och sjukvården, och arrangeras parallellt med mässorna Lösningar för Offentlig Sektor och Framtidens Hälso & Sjukvård 2023. Tre mässor under ett tak – som tillsammans skapar en heltäckande och komplett mötesplats för att leda, utveckla och effektivisera Sveriges vård och omsorg och hela den offentliga sektorn.

Behovet av kunskapsöverföring, praktiska exempel – både lyckade och de man tagit lärdom av – samt tjänster och produkter som driver den offentliga verksamheten framåt är stort. På e-Hälsa+MVTe anordnas en storslagen konferens med den mest heltäckande uppställning av talare från forskningsinstitut, myndigheter, kommuner och leverantörer till och inom e-hälsa och väldfärdsteknologi. Här tar vård i hemmet en stor plats, liksom patientfrågor, äldrevård och hälsodata.

Biljetterna till konferensen har gått åt i en rasande fart och intresset från deltagarna har varit massivt.

Exempel på talare i talaruppställningen:
Olivia Wigzell, Generaldirektör – Socialstyrelsen
Gunilla Nordlöf, Generaldirektör – E-Hälsomyndigheten
Ann-Sofie Mårtensson, Expert Digital Health – RISE
Evamaria Nerell, utredare – Socialstyrelsen
Jeanette Melin, Forskare – RISE
Max Herulf, Chefsläkare – E-Hälsomyndigheten

”Det är med stor glädje vi kan presentera 2023 års upplaga av konferensen som är den mest heltäckande inom och för den svenska e-hälsan och välfärdsteknologin. Vi har lagt stor vikt på riktigt kvalitativt innehåll som politiker och tjänstemän i kommuner över hela landet har konkret nytta av. Allt för att skapa de bästa förutsättningar för kvalitativ behandling av äldre”, säger konferenschefen Jenny Lans.

”Sveriges kommuner, med de chefer, vårdare och all annan personal som verkar inom den, har alltid strävat efter kunskapshöjande insatser” säger projektledare Clara Åsman. ”Vi är glada att till 2023 presentera en egen konferens helt riktat mot dessa yrkesgrupper. Vi ser med stolthet att e-hälsa och välfärdsteknologi i och från Sverige är innovativ och framåtlutad”, avslutar Clara.

Se konferensprogrammet och köp biljetter här: www.losningarforoffentligsektor.new.liveexponetwork.se

Vill du veta mer? Kontakt:
Clara Åsman, Projektledare, email: ca@liveexpo.se, tel: +46 (0)31 – 788 45 20.
Jenny Lans, Konferenschef, email: jl@liveexpo.se, tel: +46 (0)31 – 788 45 20.
Mer information: www.e-halsastockholm.seoch www.liveexpo.se