Gediget program när Framtidens Hälso & Sjukvård lanserar konferens

Gediget program när Framtidens Hälso & Sjukvård lanserar konferens

Äntligen kan alla som arbetar inom hälso- och sjukvård få sin självklara mötesplats när Framtidens Hälso & Sjukvård arrangeras den 25–26 januariKistamässan i Stockholm. Framtidens Hälso & Sjukvård är Nordens ledande konferens för hela sjukvården och arrangeras parallellt med mässorna e-Hälsa+MVTe och Lösningar för Offentlig Sektor 2023. Tre mässor under ett tak – som tillsammans skapar en heltäckande och komplett mötesplats för att leda, utveckla och effektivisera Sveriges sjukvård och offentliga sektor.

Behovet av kunskapsöverföring, praktiska exempel – både lyckade och de man tagit lärdom av – samt tjänster och produkter som driver den offentliga verksamheten framåt är stort. På Framtiden Hälso & Sjukvård anordnas en storslagen konferens med den mest heltäckande uppställning av talare från sjukhus, förbund och leverantörer till och inom den svenska hälso- och sjukvården. Här tar digitalisering en stor plats, liksom patientfrågor, bemanning och systemutveckling.

Exempel på talare i talaruppställningen

• Björn Zoëga, Sjukhusdirektör – Karolinska Universitetssjukhuset
  • Ann-Marie Wennberg Larkö, Sjukhusdirektör – Sahlgrenska Universitetssjukhuset
  • Per Christiansen, Sjukhusdirektör, Rigshospitalet Danmark
  • Olivia Wigzell, Generaldirektör – Socialstyrelsen
  • Björn Eriksson, Generaldirektör – Läkemedelsverket

“Det är med stor glädje vi kan presentera 2023 års upplaga av konferensen som är den mest heltäckande inom och för den svenska hälso- och sjukvården. Vi har lagt stor vikt på riktigt kvalitativt innehåll som politiker och tjänstemän i regioner över hela landet har konkret nytta av. Allt för att skapa de bästa förutsättningar inför starten av denna nya mandatperiod till att infria vallöften”, säger konferenschefen Jenny Lans.

“Svensk hälso- och sjukvård, med de chefer, läkare, sjuksköterskor och alla annan personal som verkar inom den, har alltid stävat efter kunskapshöjande insatser” säger mässchefen Clara Åsman. “Vi är glad att till 2023 presentera en egen konferens helt riktat mot dessa yrkesgrupper”, avslutar Clara.

Se konferensprogrammet och köp biljetter här: losningarforoffentligsektor.new.liveexponetwork.se

Vill du veta mer? Kontakt:
Clara Åsman, Mässchef, email: ca@liveexpo.se, tel: +46 (0)31 – 788 45 20.
Jenny Lans, Konferenschef, email: jl@liveexpo.se, tel: +46 (0)31 – 788 45 20.

Mer information: framtidenshalsosjukvard.se och liveexpo.se