Lösningar för Offentlig Sektor, Framtidens Hälso & Sjukvård, e-Hälsa+MVTe 2023

Kraftig tillväxt och helt fullsatt – besökarantalet ökade med 46%

Pressmeddelande den 30 januari 2023 från Lösningar för Offentlig Sektor, e-Hälsa+MVTe och Framtidens Hälso & Sjukvård

Fullt hus, fullt mässgolv och konferensrum fulla till bredden är sammanfattningen när de tre mässorna; Lösningar för Offentlig Sektor, e-Hälsa+MVTe och Framtidens Hälso & Sjukvård arrangerades under ett tak den 25–26 januari på Kistamässan i Stockholm. Behovet av en mötesplats i Stockholm för hela den offentliga sektorn och hälso- och sjukvården har aldrig varit större. Mötesplatserna befäste sin position som den ledande samlingspunkten för alla som leder och utvecklar de offentliga verksamheterna och vården med 4140 besökare - en kraftfull ökning med 46% från förra året.

Innehållsrikt och kompetensutvecklande
Digitaliseringens påverkan och möjligheter stod i centrum under årets edition. Totalt arrangerades över 300 seminarier i en fullsatt konferens. Även medlemsorganisationerna slöt upp med fullsatta seminarier från exempelvis Sveriges Kommuner och Regioner, Svensk Sjuksköterskeförening, Vårdförbundet, Upphandlingsmyndigheten med flera som belyste de mest högaktuella frågorna för sina medlemmar som digitaliseringens framfart, det moderna ledarskapet och verksamhetsutveckling med hjälp av implementering av nya processer

Full fart i montrarna
Förutom konferensen var det intensivt på mässgolvet när de 250 utställare och varumärken visade innovationer och nyheter.

- ”Mest besökta mässan vi deltagit på med mycket relevanta samtal och ett jämt flöde. Vi har träffat många kunder och kunnat fördjupa den relationen”, sa Martin Paulette, CEO på Sensio.

- ”Vilken succé! Otroligt bra intryck i montern hela tiden. Vi är jättenöjda. Helt rätt personer för vår del och många som varit intresserade och nyfikna vilket skapar nya kontakter”, sa Karl-Johan Hjertén, ägare K-IT.

- ”Ett genuint intresse från besökarna vilket givit väldigt bra samtal. Otroligt bra och givande”, sa Elisabeth Fredin, Key Account Manager på Canea.

70 % av monterytan 2024 redan bokad.
Mässorna återkommer den 24–25 januari 2024 och mängder av utställare passade på att boka sin monter inför 2024 redan innan mässan hade stängt. 70 % av utställarna har återbokat sin monterplats och arrangören planerar för en helt fullbokad hall 2024.

-”Vi ser med spänning fram emot 2024 med fler utställare, en utökad konferens och med ännu fler fokusdagar och innehåll,” säger Clara Åsman, projektledare för mässorna. ”Vi utvecklar mässorna tillsammans med våra partners och har alltid som utgångspunkt att mötesplatsen ska bidra till att utveckla framtidens Sverige” avslutar Clara Åsman.

För mer information kontakta: Clara Åsman, Projektledare, email: ca@liveexpo.se, tel: +46 (0)31 – 788 45 20.

Fakta
Lösningar för Offentlig Sektor, e-Hälsa+MVTe och Framtidens Hälso & Sjukvård är tre mässor och konferenser som arrangeras under ett tal i Stockholm den 24–25 januari 2024.

Lösningar för Offentlig Sektor
Sveriges ledande mötesplats för alla som leder och utvecklar de offentliga verksamheterna.

e-Hälsa+MVTe
Mötesplats med syfte att stimulera innovativ utveckling av kvalitet och effektivitet i vård och omsorg med hjälp av en ökad användning av välfärdsteknologi och e-hälsa.

Framtidens Hälso & Sjukvård
Mötesplats för alla som leder, utvecklar och ansvarar för framtidens hälso- & sjukvård.

4140 besökare
2020 konferensdelegater