Ny konferens och mässa för hela livsmedelsbranschen

Nu lanseras Nordic Future Food – en helt ny konferens och mötesplats med premiär på Kistamässan i Stockholm den 11 – 12 maj 2022

Nordic Future Food - mötesplatsen för framtidens livsmedel lanseras nu i Stockholm och är den största och mest omfattande i sitt slag som någonsin gjorts för den Svenska och Nordiska livsmedelsindustrin.

Livsmedelsindustrin är idag Sveriges tredje största industri och utgör 8 % av svensk tillverkningsindustri. Branschen sysselsätter över 50.000 människor och omsätter ca 200 miljarder kronor årligen. Idag saknar livsmedelsindustrin en gemensam mötesplats. Med Nordic Future Food, nordens ledande konferens och de två parallella mötesplatserna Framtidens Livsmedel 2022 och FoodTech 2022, bildar de tre eventen en gemensam arena för att utveckla morgondagens livsmedelsindustri.

Arrangemanget knyter bland annat an till regeringens vision om en ökad export av svenska livsmedel. Samt till de behov och krav som konsumenterna ställer framöver gällande svenskproducerat, premiumprodukter, hälsosamma livsmedel och hållbar produktion med lågt klimatavtryck.

”I Almedalen 2018 fick vi i uppdrag att se över möjligheten att skapa en gemensam branschöverskridande mötesplats för hela livsmedelsindustrin, säger Peter Wanderydz Styrelseordförande för Nordic Future Food. Mötesplatsen är resultatet av de tankarna. Här skall branschen träffas för att utveckla livsmedelsindustrin för framtiden när det gäller produktutveckling, tillverkningsprocesser och färdiga produkter med lågt klimatavtryck, avslutar Peter Wanderydz.

Mötesplatsen kommer välkomna 3.000 – 4.000 beslutsfattare från Sverige och Norden till två fullmatade dagar som leder till inspiration, innovation, kompetensutveckling och nätverkande som ger nya relationer och affärer för att främja svensk livsmedelsindustri i framtiden.

Vill du veta mer?

Kontakta Susanne Hallencreutz, VD Live Expo, tel: 0739-30 00 55, email: sh@liveexpo.se.
Mer information finner du på: www.liveexpo.se och

www.nordicfuturefood.se