Profil och Promotion 2021 arrangeras tillsammans med SBPR

SBPR - Svensk Branschförening för Profil- och Reklamprodukter inleder samarbete med den nya Profil & Promotion mässan

Profil och Promotion 2021 är en ny mötesplats och mässa som arrangeras den 26-27 maj 2021 på Kistamässan i Stockholm. Mässan riktar sig till alla som använder produktmedia i sin marknadsföring. Nu utvecklas mötesplatsen ytterligare och stärker sin position med ett strategiskt samarbete med SBPR - Svensk Branschförening för Profil- och Reklamprodukter. SBPR kommer delta i mässans utveckling, bidra till besökarmarknadsföringen samt aktiviteter och innehåll.

• Vi ser mässan som en ypperligt tillfälle att möta slutkunden i mässform, som ger kundnytta och möjligheten till fler affärer säger Kjell Harbom, VD på SBPR.
  • Samarbetet med SBPR stärker mötesplatsens innehåll, position och utveckling, vi ser fram emot ett framgångsrikt och långsiktigt samarbete säger Susanne Hallencreutz ansvarig för Profil och Promotion 2021.

Profil & Promotion 2021 arrangeras parallellt med Möten och Events - en väletablerad mötesplats som besöks av marknadschefer, marknadsavdelningar och eventsplanerare. Profil & Promotion 2021 som fokuserar på nyheter, innovativa idéer och hållbarhet för alla tillgodose marknadens behov. Besökarna kommer för att leta nya samarbetspartners som kan utveckla deras varumärke, effektivisera deras marknadsföring samt inspirera till annorlunda och nytänkande profilering. Detta är utställarnas möjlighet att träffa de som tar besluten och som ansvarar för marknadsföring, reklam, försäljning och varumärkesutveckling via produktmedia.

- Nya behov av annorlunda marknadsföring, kommunikation och profilering samt helt nya krav på hållbarhet medför ett uppdämt behov att utveckla sin promotionstrategi. Kombinationen med Möten & Events kunde inte vara bättre då marknadschefer och eventinköparna använder promotionprodukter. Kombinationen av de två mässorna försäkrar god besökartillströmning avslutar Kjell Harbom