Se Reinfeldt och Wetterstrand som keynote på Lösningar för Offentlig Sektor 2023

Äntligen kan alla som arbetar i offentlig sektor få sin självklara mötesplats när Lösningar för Offentlig Sektor arrangeras den 25–26 januari på Kistamässan i Stockholm. Lösningar för Offentlig Sektor är Nordens ledande konferens för hela den offentliga sektorn och arrangeras parallellt med mässorna e-Hälsa+MVTe och Framtidens Hälso & Sjukvård 2023. Tre mässor under ett tak – som tillsammans skapar en heltäckande och komplett mötesplats för att leda, utveckla och effektivisera Sveriges offentliga sektor och hälso- och sjukvård.

Behovet av kunskapsöverföring, praktiska exempel – både lyckade och de man tagit lärdom av – samt tjänster och produkter som driver den offentliga verksamheten framåt är stort. På Lösningar för Offentlig Sektor anordnas en storslagen konferens med den mest heltäckande uppställning av talare från myndigheter, kommuner och organisationer som arbetar med och mot Sveriges offentliga sektor. Här tar digitalisering en stor plats, liksom äldrefrågor, ekonomi, stadsbyggnad och verksamhetsutveckling.

Exempel på talare i konferensen:
- Fredrik Reinfeldt, f.d. Statsminister Sverige
- Charlotte Svensson, Generaldirektör – Tullverket
- Lena Ag, Generaldirektör – Jämställdhetsmyndigheten
- John Ahlberk, Generaldirektör – Statens Haverikommission
- Maria Wetterstrand, f.d. Språkrör (MP)
- Bettina Kashefi, Kanslichef – Kommissionen för Skattenytta
- Gunther Mårder, VD – Företagarna

Lösningar för Offentlig Sektor är otroligt glada att ge våra konferensdeltagare möjligheten att ta del av samtal mellan Reinfeldt och Wetterstrand när de berör ämnen så som världsläget och förändringar som skett sedan deras tid i den politiska hetluften. Det nordiska samarbetet – då, nu och i framtiden, vilka politiska och sociala utmaningar som ligger framför oss och visionen för framtiden.

“Det är med stor glädje vi kan presentera 2023 års upplaga av konferensen som är den mest heltäckande inom och för den offentliga sektorn. Vi har lagt stor vikt på riktigt kvalitativt innehåll som politiker och tjänstemän inom kommun och region har konkret nytta av. Allt för att skapa de bästa förutsättningar inför starten av denna nya mandatperiod till att infria sina vallöften ”, säger konferenschefen Jenny Lans.

“Svensk offentlig sektor, med de politiker och tjänstemän som verkar inom den, har alltid stävat efter kunskapshöjande insatser bland sina medarbetare. Något som var väldigt påtagligt efter 2022 års upplaga av mässan och konferensen” säger projektledare Clara Åsman. “Vi har märkt ett stort tryck kring önskan om deltagande och möjligheten till fördjupad kunskap från kommuner och regioner runt om i landet och vi är glada att nu kunna gå dessa till mötes ”, avslutar Clara.

Se konferensprogrammet och köp biljetter här: www.losningarforoffentligsektor.new.liveexponetwork.se

Vill du veta mer? Kontakt:

Clara Åsman, Projektledare, email: ca@liveexpo.se, tel: +46 (0)31 – 788 45 20.

Jenny Lans, Konferenschef, email: jl@liveexpo.se, tel: +46 (0)31 – 788 45 20.

Mer information: www.losningarforoffentligsektor.se och www.liveexpo.se