Nordic Outdoor Adventures (NOA) ska sätta det svenska friluftslivet på den digitala kartan.

Nyhet -

Sveriges destinationer och aktörer inom turism och friluftsliv bjuds in till presentation om NOA - den nya appen för friluftsentusiaster

Härom veckan lanserades den digitala plattformen Nordic Outdoor Adventures (NOA) som skapar nya möjligheter för destinationer, marknadsaktörer och branschfolk att bedriva naturturism och inspirera till ett rikt friluftsliv oberoende av säsong. I samband med lanseringen bjöd NOA tillsammans med Renata Chlumska in till en digital presentation av plattformen. Dragningen fick ett högt genomslag och NOA bjuder nu in till två nya tillfällen.

Nu finns en betaversion av NOA ute i App Store samt på Google Play som ska testas fram till hösten 2021. Appen kommer kontinuerligt utvecklas med utökade funktioner och nytt spännande innehåll som ska ingå i släppet av nästa version. Satsningen ska ge användaren inspiration och information ”på saker att göra” genom det rika ekosystem av friluftsupplevelser som finns i Sverige och även ge möjligheten att boka aktiviteter och äventyr.

Ett 30-tal destinationer, regioner och marknadsaktörer har redan anslutit sig till plattformen, däribland Tiveden, Höga Kusten, Visit Jönköping, Piteå, Bergslagen Cycling, Funäsfjällen samt Bjärehalvön och intresset håller i sig med nya inkommande förfrågningar om samarbete. NOA vill därför bjuda in till ytterligare två tillfällen så att fler kan få information kring NOA och ta del av plattformen.

Varmt välkomna till den digitala lägerelden!

Program:

• Programvärd Renata Chlumska hälsar alla välkomna och ger en introduktion.
  • Produktchef Linus Granborg gör en genomgång av plattformens utformning och uppbyggnad.
  • Verksamhetsledare Michael Malmborg berättar om vad ett samarbete med NOA kan innebära för regioner, destinationer och marknadsaktörer.
  • Frågor & svar.

När:

Tisdagen den 11:e maj, kl.11:00 - 12:00

Tisdagen den 25:e maj, kl.11:00 - 12:00

Var:

Online. Länk till mötet skickas ut efter anmälan.

Vem:

Svenska destinationer, marknadsaktörer inom turism och besöksnäring samt branschfolk inom svenskt friluftsliv.

Anmälan:

Registrera din anmälan HÄR

Efter presentationen är det möjligt att skicka ett email till hello@nordicoutdooradventures.com för att anmäla sitt intresse för medverkan på plattformen NOA.

För mer information, kontakta:

Michael Malmborg, CEO Nordic Outdoor Adventures,

Linus Granborg, CTO Nordic Outdoor Adventures,